کد مطلب: 26654
  تاریخ انتشار:  1402/07/23 - 12:02


آوارگی ناشی از تغییرات آب و هوایی یک میلیارد نفر را تهدید می‌کند

زمان آن فرا رسیده است که خود را متعهد به حمایت و ایجاد جوامع انعطاف‌پذیری کنیم که آماده مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند.

زمان آن فرا رسیده است که خود را متعهد به حمایت و ایجاد جوامع انعطاف‌پذیری کنیم که آماده مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، رویدادهای شدید مرتبط با تغییرات آب و هوایی جدید نیستند اما فراوانی و سطح تخریب آنها تسریع شده است. در طول تاریخ، ما با روش‌های مختلف موفق به رویارویی با این موارد بوده‌ایم.

 از آنجایی که سیاست‌گذاران به مذاکره و تعهد به شروطی برای کاهش تأثیرات انسانی بر محیط زیست ادامه می‌دهند، ما باید خود را متعهد به حمایت و ایجاد جوامع انعطاف‌پذیری کنیم که آماده مقابله با چالش‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی هستند.

هنگامی که اقدامات پیشگیرانه‌ را برای انعطاف‌پذیرتر کردن جوامع خود انجام می‌دهیم، فرصت‌های خود را نه تنها برای کاهش پیامدهای تغییرات آب و هوایی بلکه به‌طور کامل برای جلوگیری از آنها افزایش می‌دهیم.

همه ما سزاوار حق زندگی در محیطی امن و سالم هستیم. سلامت، ایمنی و ثبات میلیون‌ها نفر ممکن است در خطر باشد، چه پایه‌های فیزیکی محل زندگی‌شان، چه دسترسی به آب آشامیدنی یا زیرساخت‌های بادوام که می‌توانند کالاها و خدمات لازم را به منطقه فاجعه وارد و از آن خارج کنند. جوامع به حاشیه رانده شده همیشه بیشترین تأثیر را دارند و بار ناعادلانه‌ای را در تلاش برای بازسازی به دوش می‌کشند.

تغییرات اقلیمی بحراهای زیست محیطی، اقتصادی و بهداشت عمومی را در سطوح خرد و کلان عمیق‌تر و ثبات اقتصادی را در مقیاس جهانی تهدید می‌کند. تخمین زده شده است که در سال ۲۰۲۲  میزان ۸.۷ میلیون نفر به دلیل رویدادهای شدید آب و هوایی آواره شدند که نشان‌دهنده افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ است و ۲۵۸ میلیون نفر در ۵۸ کشور با ناامنی غذایی مواجه شده‌اند.

تقریباً یک میلیارد نفر از هم اکنون تا سال ۲۰۵۰ به دلیل تغییرات محیطی، درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در معرض خطر آواره شدن هستند.

در حالی که چشم‌انداز ممکن است تیره و تار باشد، فرصت‌های متعددی برای تغییر مسیر و ایجاد مسیرهای جدید به ما ارائه می‌شود. انعطاف‌پذیری فعال مستلزم این است که آینده‌نگری داشته باشیم، از تجربیات گذشته درس بگیریم و راه‌های جدیدی ابداع کنیم.

ما باید زمینه‌های گسترش فرصت‌ها و مشارکت در جامعه را فراهم کنیم. سرمایه‌گذاری در مراقبت‌های بهداشتی، زیرساخت‌ها، نوآوری، آموزش شغلی و سایر منابعی که به مردم کمک می‌کنند زندگی سالم‌تر، ایمن‌تر و مشارکت‌کننده‌تر داشته باشند، باید در مرکز تلاش‌های ما قرار گیرند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی
Where you can buy Louis Vuitton Replica :

Fake Louis Vuitton Belt Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Keepall Replica Louis Vuitton Duffle Bag Replica Imitaciones Louis Vuitton Espa?a Portafoglio Louis Vuitton Imitazioni Replique Sac Ysl Hermes Replica Uk Cartier Love Bracelet Replica 1:1 Replica Cartier Love Bracelet Replique Louboutin Gucci Imitazioni Louis Vuitton Backpack Replica Replica Fendi Backpacks Gucci Pas Cher Chine Louis Vuitton Replica Zaino Louis Vuitton Imitazioni Replica Louis Vuitton Backpack fake louis vuitton messenger Cartier Love Imitazione replica gucci belts real gold cartier love bracelet replica Louis Vuitton Imitazioni Van Cleef Replica Imitazioni Louis Vuitton fake dior bags Louis Vuitton Imitazioni Cartier Love Bracelet Replica Van Cleef Replica Répliques Louis Vuitton Replica Chanel Replica Louis Vuitton Wallet Louis Vuitton Shoes Replica cartier love bracelet replica Replica Jordan 1 Goyard Replica Cartier Bracelet Replica Replica Louis Vuitton Bags Fake Louis Vuitton Bags Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Louis Vuitton Bags Replica Replica Louis Vuitton Louis Vuitton Replica Replica Louis Vuitton Bags Replica Louis Vuitton Fake Louis Vuitton Replica Louis Vuitton