کد مطلب: 26637
  تاریخ انتشار:  1402/07/18 - 09:41


تداوم بارندگی در استان‌های مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی در استان‌های مختلف کشور، بارش برف در برخی نقاط سردسیر و خیزش گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارندگی در استان‌های مختلف کشور، بارش برف در برخی نقاط سردسیر و خیزش گرد و خاک در شمال شرق و شرق کشور خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده بارندگی در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بارش در استان اردبیل و سواحل دریای خزر به‌خصوص در استان گیلان شدت خواهد داشت. برای ارتفاعات و مناطق سردسیر البرز مرکزی و اردبیل بارش برف پیش‌بینی می‌شود.   

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه(۲۰ مهر) از مقدار بارش در شمال غرب کاسته خواهد شد اما در سایر مناطق ذکر شده همچنین مناطقی از غرب کشور بارندگی ادامه خواهد داشت. شدت بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های قزوین، تهران، سمنان و در جنوب کردستان و کرمانشاه خواهد بود.  

وی افزود: جمعه (۲۱ مهر) در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی واقع در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، سمنان، تهران، البرز و قزوین رگبار پراکنده و در استان‌های اصفهان، قم و مرکزی بارش خفیف دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان شنبه (۲۲ مهر) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:  طی دو روز آینده در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق کشور افزایش وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان گفت: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مهر) کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۲۰ مهر) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.  

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مهر) اهواز با دمای ۴۲ و ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

انتهای پیام  

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری