کد مطلب: 26586
  تاریخ انتشار:  1402/07/03 - 15:06


قطع درختان سرخه‌حصار با مجوز منابع طبیعی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درختانی که در محدوده پارک جنگلی دست کاشت سرخه حصار به علت بیماری بر اساس مجوز منابع طبیعی استان در حال قطع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درختانی که در محدوده پارک جنگلی دست کاشت سرخه حصار به علت بیماری بر اساس مجوز منابع طبیعی استان در حال قطع است، پیش از این در فرایند توافقات شهرداری تهران با منابع طبیعی استان تهران قرار داشته و بررسی و اقدام لازم و فنی در این خصوص انجام شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علیرضا مزینانی در واکنش به پخش تصاویر از قطع درختان پارک جنگلی سرخه حصار و اشاره به مجاورت با اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهارکرد: قطع این درختان بیمار، خشک و غالبا خطرآفرین برای گردشگران و سایر درختان موضوع جدیدی نیست که در بی‌خبری انجام شده باشد و حداقل افکار عمومی به علت اخبار قبلی از وضعیت این درختان آگاه است.

وی با تاکید بر اینکه این درختان در محدوده عرصه تحت مدیریت محیط زیست قرار ندارد، افزود: محیط زیست استان نسبت به قطع هرگونه درخت در سطح استان بدون مجوز و دلیل فنی و یا برای اعمال سودجویانه مخالف است و خود به عنوان یک دستگاه نظارتی به‌موقع و به فراخور ورود قانونی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه دادستان تهران نیز پیش از این رسیدگی به قطع این درختان را در دستور بررسی قرار داده است، تصریح کرد: البته محیط زیست هم نسبت به این موضوع بی‌اطلاع و بی‌موضع نبوده است ولی قطع این درختان به‌صورت پراکنده و به علت بیماری بوده اسا و به‌طور قطع باید شهرداری تهران نسبت به کاشت جایگزین مناسب اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مزینانی در پایان همچنین از حساسیت و دغدغه کنشگران، علاقه‌مندان و فعالان حوزه محیط زیست نسبت به هرگونه تخریب و آلودگی محیط زیست به‌ویژه در تهران قدردانی کرد و یادآور شد: محیط زیست در شهر تهران بسیار شکننده و حساس است و حفظ و حراست از آن وظیفه ذاتی و اخلاقی همه مردم، مسئولان و متولیان این حوزه است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری