کد مطلب: 26557
  تاریخ انتشار:  1402/06/27 - 12:02


میمون سرگردان در تهران زنده‌گیری شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از زنده‌گیری یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم درسطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود، خبرداد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران از زنده‌گیری یک قلاده میمون که به دلایل نامعلوم درسطح شهر تهران به گشت و گذار مشغول بود، خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علیرضا رحمتی با اعلام این خبر گفت: این میمون «رزوس» سرگردان پس از زنده‌گیری به کلینیک حیات وحش پردیسان تحویل داده شد.

وی افزود: روز گذشته طی دریافت گزارشی مبنی بر مشاهده یک قلاده میمون در سطح شهر، بلافاصله محیط بانان این اداره در محل حاضر و با همکاری پرسنل آتش نشانی ایستگاه شماره ۶۷ تهران با تلاش فراوان موفق به زنده‌گیری این حیوان شدند.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست تهران در ادامه گفت: میمون رزوس که از جمله جانوران جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود، متاسفانه در سال‌های اخیر به‌صورت غیرقانونی و از راه قاچاق وارد کشور شده است و عده زیادی به دلیل ناآگاهی اقدام به نگهداری این حیوان در منزل می‌کنند.

وی یادآور شد: از آنجا که این گونه در زمره گونه‌های مهاجم برای حیات وحش کشور محسوب می‌شود، می‌تواند به تهدیدی جدی علیه اکوسیستم‌های طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود و با انتقال بیماری و تداخلات ژنتیکی و رقابت غذایی با گونه‌های بومی، حیات این گونه‌ها را با خطر مواجه کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، رحمتی در پایان اظهارکرد: نگهداری این گونه حیوانات در منزل علاوه بر اینکه غیرقانونی است، به دلیل داشتن بیماری‌های مشترک با انسان خطر ابتلا به بیماریهای خطرناک را در انسان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان