کد مطلب: 26551
  تاریخ انتشار:  1402/06/26 - 10:58


مطالعه راه‌اندازی کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوستدارمحیط زیست در دستور کار شهرداری

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به منظور ریل‌گذاری موثر در مسیر کاهش مصرف پلاستیک، مطالعه راه‌اندازی کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوستدارمحیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران به منظور ریل‌گذاری موثر در مسیر کاهش مصرف پلاستیک، مطالعه راه‌اندازی کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوستدارمحیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیاسادات حسینی  در جهت اجرای  مصوبه الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف پلاستیکی و محصولات یکبار مصرف در نخستین نشست هم اندیشی شرکت‌های دانش بنیان بر ضرورت اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در جهت کاهش مصرف پلاستیک، با همکاری فروشگاههای زنجیره ای مانند شهروند و میادین میوه و تره بار تاکید کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: به منظور ریل‌گذاری موثر در مسیر کاهش مصرف پلاستیک و با همفکری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دانشگاهی، شرکت‌های مطالعاتی وانجمن پلیمر، موضوع راه‌اندازی کارخانه تولید کیسه‌های پلاستیکی دوستدارمحیط زیست در دستور کار مطالعاتی قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امکان حذف ظروف پلاستیکی در یک دوره کوتاه‌مدت وجود ندارد، اظهارکرد: معتقدیم با اجرای آموزش چهره به چهره و برنامه‌های فرهنگی مختلف، کوتاه‌ترین و صحیح‌ترین مسیر را در خصوص کاهش و یا حذف پلاستیک طی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی در پایان با اشاره به احصای چالش‌های طرح‌های اجرا شده کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند اظهارکرد: با توجه  اینکه شهرداری تهران به عنوان مهم‌ترین الگوی شهری، ملزم به اجرای این مصوبه است، در تلاش هستیم که طرح‌های اجرا شده نتیجه کاربردی برای مردم شهر تهران داشته باشد و به الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور تببدل شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری