کد مطلب: 26485
  تاریخ انتشار:  1402/06/12 - 09:46


ده‌ها مصدوم بر اثر توفان در هنگ کنگ

توفان «سائولا» پس از عبور از فیلیپین و مختل کردن زندگی هزاران نفر در این کشور در روزهای اخیر به هنگ کنگ رسید و در این منطقه نیز خسارات قابل توجهی برجای گذاشت.

توفان «سائولا» پس از عبور از فیلیپین و مختل کردن زندگی هزاران نفر در این کشور در روزهای اخیر به هنگ کنگ رسید و در این منطقه نیز خسارات قابل توجهی برجای گذاشت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اثر این توفان در هنگ‌کنگ دست‌کم ۸۶ شهروند مصدوم شدند و کارشناسان اعلام کردند که این سامانه جوی، مناطقی از جنوب چین را نیز درنوردیده است.

در پی وقوع این حادثه طبیعی بیش از ۱۵۰۰ مورد سقوط درخت، بیش از ۲۱ مورد وقوع سیل و دو مورد رانش زمین در هنگ‌کنگ گزارش شده است.

با این حال گزارش‌ها حاکیست که از شدت سائولا پیش از رسیدن به جنوب شهر «ژوهای» در استان «گوانگدونگِ» چین، کاسته شده بود و به این علت نیز میزان خسارات ناشی از آن  کمتر از حد پیش‌بینی شده بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی در پی تدابیر پیشگیرانه، ۹۰۰ هزار شهروند پیش‌تر از منطقه‌های واقع در مسیر حرکت این توفان در چین تخلیه شده بودند. همچنین میلیون‌ها تن از ساکنان از تردد در شهر خودداری کرده و در خانه‌های خود پناه گرفتند.

صدها پرواز نیز در این منطقه لغو، تردد خوروها متوقف و تعدادی از فروشگاه‌ها تعطیل شد.

مسئولان هواشناسی در چین پیش‌بینی می‌کنند که شدت سائولا در ادامه مسیر خود در امتداد سواحل جنوب این کشور، کاهش خواهد یافت.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که وضعیت در هنگ‌کنگ هم تا حدودی دوباره آرام شده با این وجود سازمان هواشناسی محلی از مردم هنگ کنگ خواست که همچنان هوشیار باشند.

سائولا نهمین توفانی است که در سال جاری (۲۰۲۳) این منطقه را درنوردیده است. در طول ماه‌های تابستان، توفان‌های شدیدی در جنوب شرقی قاره آسیا شکل می‌گیرند و باعث ویرانی و خسارات گسترده و حتی گاهی تلفات چشمگیر می‌شوند.

به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی امسال باعث افزایش و شدت گرفتن توفان‌ها شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان