کد مطلب: 26433
  تاریخ انتشار:  1402/05/30 - 11:20


تدوین سند چشم‌انداز یکساله محیط زیست شهرداری تهران

حلیا سادات حسینی ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: این سند دربرگیرنده ۴۰ عنوان برنامه و ۱۳۴ عنوان فعالیت به همراه زمانبندی جهت اجرا تا پایان سال است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در جهت تحقق منویات رهبری همچنین انجام وظایف قانونی مطابق با اسناد فرادستی و ذیل برنامه چهارم توسعه و پیشرفت شهر تهران، قوانین کشوری و مصوبات هیأت وزیران و کمیسیون‏های تخصصی دولت، برنامه اجرایی -عملیاتی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران در سال ۱۴۰۲ تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی  ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: این سند دربرگیرنده ۴۰ عنوان برنامه و ۱۳۴ عنوان فعالیت به همراه زمانبندی جهت اجرا تا پایان سال است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه گفت: سند چشم‌انداز یکساله محیط زیست شهرداری تهران، درپنج حوزه مأموریتی شامل ارزیابی و استانداردهای محیط زیست، پایش، مدیریت منابع  و شاخص‌های محیط زیست، مدیریت انرژی، توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیست، هماهنگی و برنامه‌ریزی با هدف کاهش اثرات جانبی منفی فعالیت‌های شهرداری بر محیط زیست، استفاده پایدار از منابع طبیعی تجدید ناپذیر، افزایش انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های محیط زیستی و ایجاد حساسیت و افزایش آگاهی شهروندان در حوزه محیط زیست تهیه و تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران حسینی در پایان اظهارکرد: سند چشم‌انداز عملیاتی محیط زیست حاصل تلاش‌های بی‌وقفه کارگروه‌های تخصصی است که با تشکیل جلسات مستمر ماهانه و هم‌اندیشی و تعامل نمایندگان دستگاه‌های مرتبط تدوین شده است. امید است این حرکت بتواند نیازهای آموزشی بخش‌های مختلف را در زمینه زیست‌پذیری مطلوب شهر تهران، ارتقای سطح دانش زیست‌محیطی در امر حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار کشور مرتفع کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری