کد مطلب: 25386
  تاریخ انتشار:  1402/05/19 - 10:38


مقابله با گرما به کمک معماری سنتی هند

معماری سنتی هند می‌تواند به شهرها کمک کند تا با تغییرات آب‌وهوایی سازگار شوند.

معماری سنتی هند می‌تواند به شهرها کمک کند تا با تغییرات آب‌وهوایی سازگار شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ویفروم، شهرهای هند به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و عوامل دیگر گرمتر می‌شوند و ساختمان‌های مدرن به خوبی با آب‌وهوای گرم هند سازگار نیستند و معماری سنتی هند نسبت به معماری مدرن نسبت به تغییرات آب‌وهوا مقاوم‌تر و پایدارتر است.

بسیاری از هندی‌ها، با توجه به افزایش روزهای گرم و تغییرات آشکار آب‌وهوایی، به معماری بومی روی می‌آورند البته شکل سنتی طراحی ساختمان با توجه به شرایط آب‌وهوایی منطقه متفاوت است.

خانه‌های سنتی، شهرت خوبی در هند نداشته‌اند و این تصور که مصالح طبیعی کیفیت پایین‌تری دارند، حتی اگر بسیاری از این ساختمان‌ها برای بیش از یک قرن باقی مانده‌ باشند، همچنان بر جای مانده است اما این تصور در حال تغییر است.

کارشناسان صنعت علاقه مردم به پایداری، نگرانی فزاینده در مورد تغییرات آب‌وهوا و تمایل به حمایت از شیوه‌های سنتی زندگی را از دلایل علاقه مجدد به معماری بومی ذکر می‌کنند.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱  در مؤسسه علوم هند، بنگلور نشان داد که دمای داخلی خانه‌های مدرن ۷ تا ۱۰ درصد بیشتر از خانه‌های سنتی در روستای بنگال غربی است. توانایی ساختمان‌های بومی برای مقاومت در برابر تغییرات دمایی گسترده‌تر، یک راه‌حل سازگاری واقعی برای هند با تشدید اثرات آب‌وهوایی ارائه می‌کند.

محققان اظهار کردند که طراحی ساختمان‌های پایدار نه تنها در مورد مصالح سازگار با محیط زیست بلکه به سلامت انسان نیز مربوط می‌شود؛ ساختمان‌ها حدود ۴۰ درصد انتشار دی اکسیدکربن جهانی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها