کد مطلب: 249
  تاریخ انتشار:  1392/03/06 - 11:12


به دنبال اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی ؛

عبدوس : پیشرفت فیزیکی ٥٠ درصدی لایروبی و برداشت رسوبات پهنه تالاب انزلی

به دنبال اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی ، عملیات لایروبی و برداشت رسوبات پهنه تالاب بالغ بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

مدیر کل محیط زیست گیلان گفت : هم اکنون ٩ پارامتر فیزیکی و شیمیایی تالاب بصورت آنلاین بر روی وبسایت اداره کل محیط زیست گیلان نمایش داده میشود.

امیر عبدوس در گفت و گو با سایت خبری محیط زیست ایران IENA ، با بیان اینکه پایش اکولوژیک تالاب انزلی یکی از محورهای پروژه مدیریت تالاب انزلی محسوب می شود گفت : درراستای اجرای این پروژه ایستگاه پایش آنلاین تالاب انزلی در مصب تالاب احداث و راه اندازی شده و هم اکنون ٩ پارامتر فیزیکی و شیمیایی تالاب بصورت آنلاین بر روی وبسایت این اداره کل نمایش داده می شود.
به گفته وی تمامی ٥ پاسگاه محیطبانی تالاب انزلی مجهز به دوربینهای پایش تالاب شدند .
عبدوس تاکید کرد : تاکنون عملیات لایروبی و برداشت رسوبات پهنه تالاب انزلی بالغ بر 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در عین حال عمیلات احداث تله رسوبگیر بر روی رودخانه پسیخان ، احداث تله رسوبگیر بر روی رودخانه سیاه درویشان ، احداث تله رسوبگیر بر روی رودخانه شیله سر با 90 درصد پیشرفت رو به اتمام است .
وی گفت : احیاء آبراهه های قدیمی و احداث آبراهه های جدید نیز با پیشرفت ١٠٠ درصدی به اتمام رسیده است .
مدیر کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی با مشارکت آژانس همکاریهای بین المللی کشور ژاپن انجام شده است گفت : تدوین دستورالعمل اکوتوریسم در تالاب ، تدوین دستورالعمل پایش تالاب ، زون بندی تالاب ، آموزش زیست محیطی زینفعان و بهره برداران ،توسعه نهادی(ایجاد تشکیلات و ستاد متشکل از تمامی دستگاههای اجرایی ذیمدخل و بهره برداران و ذینفعان برای مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی) از جمله دستاوردهای اجرای این پروژه بوده است .

به گفته عبدوس در ٢٦ نقطه در تالاب به مدت ١٦ ماه نمونه برداری و آزمایشات پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی، فلزات سنگین و سموم انجام شد همچنین تاکنون بروزرسانی مطالعات طرح جامع تالاب بطور 100 درصد انجام شده است .
وی ادامه داد : بررسی امکان پرورش کپورماهیان در پن، بررسی امکان پرورش ماهیان اقتصادی در اراضی حاشیه تالاب و مولدسازی ماهیان بومی تالاب انزلی از جمله پروژه های در دست اجرای این اداره کل می باشد .


انتهای پیام

برچسب ها: 
به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی