کد مطلب: 24286
  تاریخ انتشار:  1402/05/01 - 14:03


کشف لاشه صدها پنگوئن‌ در سواحل اروگوئه

در سواحل اقیانوس اطلس در شرق اروگوئه لاشه حدود ۲۰۰۰ پنگوئن کشف شده است.

در سواحل اقیانوس اطلس در شرق اروگوئه لاشه حدود ۲۰۰۰ پنگوئن کشف شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، برخی از کارشناسان محیط زیست می‌گویند که این پنگوئن‌ها به دلیل کمبود غذا ناشی از صید بی‌رویه ماهی توسط ماهیگیران، جان باختند.

بر اساس گزارش‌ها، لاشه حدود ۲۰۰۰ پنگوئن به طور پراکنده در سواحل اقیانوس اطلس در شرق این کشور در منطقه «بارا لاگونا دِروخا» پیدا شده است.

«کارمن لیزاگوین»، کارشناس وزارت محیط زیست اروگوئه در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: ۹۰ درصد این پنگوئن‌های مُرده در سنین جوانی و از نژاد پنگوئن‌های «ماژلان» بودند.

او اضافه کرد: لاشه این حیوانات را موج‌های اقیانوس اطلس به سوی سواحل شهرهای «کانلونس»، «مالدونادو» و «روخا» آورده است. این پنگوئن‌ها لاغر و معده آنها نیز خالی بودند.

دلیل اصلی مرگ این پنگوئن‌ها، هنوز کاملا مشخص نشده است. لیزاگوین تاکید کرد که ویروس آنفلوآنزای پرندگان در هیچ کدام از جسدها، شناسایی نشده است.

کارشناس وزارت محیط زیست اروگوئه همچنین اشاره کرد که چنین میزان بالایی از مرگ و میر طبیعی نیست و سال گذشته نیز، اتفاق مشابهی در برزیل مشاهده شد.

به گفته این کارشناسان محیط زیست، پنگوئن‌ها به طور فزاینده‌ای از صید بی‌رویه ماهی در دریاها رنج می‌برند؛ صیدهایی که عملا به کمبود مواد غذایی برای پنگوئن‌ها می‌انجامد.

گفته می‌شود در روزهای اخیر علاوه بر پنگوئن‌ها، لاشه تعداد زیادی از دیگر حیوانات دریایی همچون پرندگان، لاک‌پشت‌ها و نیز شیرهای دریایی در سواحل مالدونادو مشاهده شده است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان