کد مطلب: 24262
  تاریخ انتشار:  1402/04/27 - 10:56


گسترش حریق جنگلی یونان به منازل مسکونی نزدیک آتن

دامنه دو آتش‌سوزی جنگلی در یونان که به واسطه بادهای شدید شعله‌ور شده بود، روز گذشته (دوشنبه) به شهرهای ساحلی نزدیک آتن گسترش یافت.

دامنه دو آتش‌سوزی جنگلی در یونان که به واسطه بادهای شدید شعله‌ور شده بود، روز گذشته (دوشنبه) به شهرهای ساحلی نزدیک آتن گسترش یافت.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، ساکنان و گردشگرانی که تعطیلات را در سواحل این منطقه می‌گذرانند با گسترش یافتن دامنه آتش، مجبور به ترک اقامتگاه و منازل خود شدند. همچنین صدها کودک نیز به همین دلیل از یک اردوگاه تابستانی تخلیه شده‌اند.

بیش از ۲۰۰ آتش نشان با کمک ۲۰ سرباز روز گذشته مشغول مبارزه با شعله‌های آتش در شهرهای ساحلی نزدیک به پایتخت یونان بودند.

پلیس برای تسهیل این عملیات مجبور شد بخشی از بزرگراه‌های مناطق حادثه دیده را مسدود کند و امدادرسانان برای مهار آتش از ۶۸ ماشین آتش نشانی، ۱۰ هواپیما و شش بالگرد استفاده کردند.

به گفته یک مسوول سازمان آتش نشانی یونان، آتش سوزی در روستای «کوواراس»، واقع در ۲۷ کیلومتری جنوب شرقی پایتخت یونان به سرعت در میان بادهای نامنظم گسترش یافت.

یک شاهد محلی به رویترز گفت که دست کم پنج منزل مسکونی در پی گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی به منطقه مسکونی و تفریحگاه ساحلی «لاگونیسی» به شدت آسیب دیده است.

بنا به این گزارش،‌ پلیس به تخلیه بیش از ۱۰۰ شهروند در منطقه کمک کرده و با رسیدن شعله های آتش به اصطبلی در مناطق «کالیویا» و «آناویسوس»، ده‌ها اسب با کامیون تخلیه شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی یونان در یک نشست تلویزیونی گفت: به دلیل وزش شدید باد، شعله‌های آتش در عرض دو ساعت ۱۲ کیلومتر گسترش یافته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان