کد مطلب: 24252
  تاریخ انتشار:  1402/04/25 - 10:20


کاهش ۱۶ درصدی سرانه مصرف انرژی در ساختمان‌های شهرداری تهران

همکاری و تعامل بین دولت و شهرداری به منظور کاهش مصرف انرژی با هدف بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران در دستور اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: همکاری و تعامل بین دولت و شهرداری به منظور کاهش مصرف انرژی با هدف بهبود وضعیت محیط زیست شهر تهران در دستور اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار قرار دارد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی شکرابی با اشاره به رویکرد محیط زیستی مدیریت شهری جدید گفت: با توجه به تعداد ساختمان‌های تحت تملک شهرداری، پایش مصارف و اجرای راهکارهای کاهش مصرف در ساختمان‌ها یکی از اقدامات موثر شهرداری تهران جهت نیل به ارتقای کیفیت محیط زیست شهری است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: نتایج بررسی‌های صورت گرفته روی ساختمان‌های تحت پوشش شهرداری تهران نشان می‌دهد که مجموع میزان مصارف در ۵۹۲ ساختمان مورد بررسی در سال ۱۴۰۱،  ۹۵۴.۱۹۹ لیتر آب، ۶۵.۲۷۰.۴۱۵ کیلووات ساعت برق و ۱۳.۰۵۵.۹۳۷ متر مکعب بوده است و در سال ۱۴۰۰ این میزان برای آب، ۱.۱۰۱.۳۸۹ لیتر، برای برق۷۰.۷۶۴.۸۱۹ کیلووات ساعت و برای گاز ۲۱.۲۹۸.۳۵۲ متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: نتایج به دست آمده از مقایسه مقادیر سرانه مصرف حامل‌های انرژی در مجموع ساختمان‌های تحت پوشش شهرداری تهران حاکی از آن است که تغییرات سرانه در میزان مصرف آب در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۱۵ درصد، سرانه مصرف برق هفت درصد و سرانه مصرف گاز ۳۶ درصد کاهش داشته است و این تغییرات منجر به کاهش ۱۶ درصدی در سرانه مصرف انرژی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ شده است.از دستاوردهای مهم دیگر کاهش ۵.۷۶۵.۳۴۷ کیلووات ساعتی در میزان مصرف برق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ می‌توان به کاهش انتشار ۴۳۷۴ تن گاز دی اکسید کربن اشاره کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه اجرای کامل بخشنامه‌های ابلاغی وزارت کشور در خصوص میزان مصرف آب، برق و گاز و نظارت دقیق بر تنظیم دمای محیط کار روی ۱۸ درجه سانتیگراد، افزایش بهره‌وری از نور طبیعی از طریق کاهش میزان روشنایی راهروها و ادارات، تنظیم دمای دیگ، انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها، استفاده از آب چاه در پر کردن چیلر، عدم استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز و.... منجر به این میزان کاهش در مصارف شده است، افزود: شناسایی دقیق کلیه اشتراکات و انشعابات متعلق به ساختمان‌های شهرداری تهران و پایش دوره‌ای و مستمر میزان مصارف می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی و منابع داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی با تاکید بر اینکه تفاهمنامه منعقده بین شهرداری تهران و وزارت نیرو در حوزه مدیریت مصرف آب و انرژی گامی موثر در راستای پیشبرد اهداف بهینه‌سازی در سایر فضای متعلق به شهرداری تهران به ویژه بوستان‌های شهری است، گفت: امید است از طریق تعامل مستمر با حوزه‌های ذیربط بتوان در جهت کاهش مصرف حامل‌های انرژی که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر آلودگی هوا و همچنین حفاظت از منابع است، گام برداشت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری