کد مطلب: 24250
  تاریخ انتشار:  1402/04/24 - 16:56


افزایش تلفات سیل شدید در کره جنوبی

مقامات کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کردند که شمار تلفات بارندگی شدید، سیل و رانش زمین در این کشور به ۲۲ تن افزایش یافته است.

مقامات کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کردند که شمار تلفات بارندگی شدید، سیل و رانش زمین در این کشور به ۲۲ تن افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، همچنین ۱۴ نفر دیگر نیز مفقود شده و هزاران نفر دیگر نیز دستور تخلیه خانه‌های خود را دریافت کرده‌اند.

کره جنوبی در اوج فصل باران های موسمی و تابستانی خود قرار دارد و در سه روز گذشته بارندگی های شدیدی در این کشور رخ داده که باعث سیل گسترده، رانش زمین و سرریز شدن یک سد بزرگ شده است.

وزارت کشور کره جنوبی در آخرین گزارش خود تایید کرده است که در پی حوادث مرتبط با بارندگی شدید و رانش زمین تاکنون ۲۲ نفر جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر دیگر نیز همچنان مفقود هستند.

گفته می‌شود ۱۶ کشته و ۹ مفقود تنها در استان «گیونگ سانگ شمالی» کره جنوبی به دلیل رانش زمین در یک منطقه کوهستانی، گزارش شده است.

در همین حال خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی پیش از این به نقل از مقامات محلی امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه از کشته شدن ۲۴ نفر خبر داده بود.

یکی از امدادگران محلی گفت که در مناطقی که به شدت از بارندگی و سیل آسیب دیده‌اند، تمام خانه ها به طور کامل تخریب شده‌اند.

وزارت کشور کره جنوبی اظهار کرد که به بیش از ۶۴۰۰ ساکن در «گوسان کانتی» اوایل امروز به دلیل سرریزی سد در این منطقه دستور تخلیه داده شده است.

همچنین انتظار می‌رود با ارزیابی سازمان‌های دولتی و محلی در سراسر این کشور، تعداد کشته‌ها نیز افزایش یابد.

اداره هواشناسی کره جنوبی با صدور هشدارهای شدید باران اعلام کرد که تا چهارشنبه بارندگی بیشتری پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان