کد مطلب: 24198
  تاریخ انتشار:  1402/04/13 - 11:21


گرمای شدید در انگلیس زندگی ماهی‌ها و حشرات را تهدید می‌کند

سازمان آب انگلیس اعلام کرده که مصرف آب در ساعات پرمصرف روز در برخی نقاط این کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

گروه‌های محیط زیست هشدار می‌دهند که رکورد دما در ماه ژوئن در انگلیس با نابودی بی‌سابقه ماهی‌های ساکن رودها و اختلال در زندگی حشرات و گیاهان همراه شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گروه «وایلدلایف تراست» گفت که طبیعت «زیر ضربات هوای شدید قرار گرفته بی‌آنکه فرصت تنفس پیدا کند.»

سازمان آب انگلیس اعلام کرده که مصرف آب در ساعات پرمصرف روز در برخی نقاط این کشور ۲۵ درصد افزایش یافته است.

«مارک اوئن» از «انگلینگ تراست» به بی‌بی‌سی گفت: گزارش‌ها در مورد شمار ماهی‌های تلف شده در رودها برای این وقت سال بی‌سابقه است. ما انتظار داریم رودها در ادامه تابستان زمانی که هوا داغ‌تر و خشک‌تر است، تحت تاثیر قرار گیرند.

مرگ ماهی‌ها ظاهرا به دلیل کمبود اکسیژن در آب همزمان با کاهش سطح رودها اتفاق می‌افتد. ماهی‌ها همچنین زمانی تلف می‌شوند که آلاینده‌های متصاعد شده از خودروها و کامیون‌ها که بر جاده‌ها رسوب کند، با وقوع توفان شسته شود و به رودخانه‌ها بریزد.

سازمان محیط زیست انگلیس گفت که گزارش بیشتری از مرگ ماهی‌ها نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل دریافت کرده است.

«الی مورس» از «وایلدلایف تراست» به بی‌بی‌سی اظهارکرد: بسیاری از گیاهان گلدار مثل ارکیده‌ها هم در دمای بالا پژمرده شدند و در نتیجه حشراتی مثل زنبورها و پروانه‌هایی که از آن‌ها تغذیه می‌کنند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او افزود: به نظر می‌رسد هر ماه شاهد داغ ترین، خشک ترین، پرباران‌ترین یا رویداد رکوردشکن دیگری هستیم. اگر رویدادهای شدید مثل آتش‌سوزی طبیعی یا آلودگی یک بار اتفاق بیفتند، معمولا زمان کافی برای تجدید حیات طبیعت وجود دارد اما حالا به نظر می‌رسد که حیات وحش بی‌وقفه زیر ضربات شدید این نوع رویدادها قرار گرفته است.

سازمان آب انگلیس مردم و کسب و کارها را ترغیب کرده است در مصرف آب دقت کنند تا در صورت وقوع خشکسالی فشار بر سیستم کم شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان