کد مطلب: 24192
  تاریخ انتشار:  1402/04/11 - 10:24


آیا با رکوردهای تکان‌دهنده دمای هوا به نقطه بی‌بازگشت رسیده‌ایم؟

آب‌وهوای زمین به آستانه خطرناک و نقطه‌ای بدون بازگشت نزدیک‌ می‌شود و خشکی و دریا در سراسر جهان رکورد دمایی ثبت می‌کنند.

آب‌وهوای زمین به آستانه خطرناک و نقطه‌ای بدون بازگشت نزدیک‌ می‌شود و خشکی و دریا در سراسر جهان رکورد دمایی ثبت می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، افزایش هشداردهنده دما در بحبوحه تردید بین‌المللی برای تعیین اهداف آب‌وهوایی قوی‌تر با وجود ماه‌ها گرمای شدید در سراسر جهان رخ می‌دهد. در همین حال هدف محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد به‌طور فزاینده‌ای دست‌نیافتنی می‌شود.

بر اساس گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا (C۳S)، میانگین دمای هوای سطح جهانی برای چند روز متوالی به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی‌شدن رسید. اگرچه قبلا هم دما از این آستانه فراتر رفته بود اما اولین مورد در تابستان نیمکره شمالی بود که از اول ژوئن آغاز می‌شود. پیش از این دمای اقیانوس‌ها در ماه‌های آوریل و مه به بالاترین حد خود رسیده بود.

پیامدهای دنیای واقعی تغییرات آب‌وهوایی به وضوح در سراسر جهان مشهود است. در چین که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان است، پایتخت آن، پکن در ماه ژوئن دمای بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد. در همین حال ایالات متحده یکی دیگر از منتشرکنندگان مهم گازهای گلخانه‌ای با امواج گرمای شدید مقابله می‌کند.

به‌ طور نگران‌کننده‌ای افزایش دمای زمین با افزایش دمای بی‌سابقه در اقیانوس‌ها همراه شده است. گرمای بی‌سابقه اکوسیستم‌های دریایی را ویران کرده است.

فوریت بحران آب‌وهوا و واقعیت نگران‌کننده تاثیرات آن باید در کانون توجه قرار گیرد. اقدام جسورانه بیش از هر زمان دیگری برای محافظت از آب‌وهوای زمین از رسیدن به نقطه‌ای بدون بازگشت ضروری است.

اتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان