کد مطلب: 24157
  تاریخ انتشار:  1402/04/03 - 10:29


فروش یک میلیون بطری پلاستیکی در دقیقه

سازمان ملل متحد اظهار کرد که کاهش ۸۰ درصدی آلودگی پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ امکان‌پذیر است.

سازمان ملل متحد اظهار کرد که کاهش ۸۰ درصدی آلودگی پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ امکان‌پذیر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بسیاری از اقلام روزمره ما با وجود آگاهی روزافزون نسبت به حجم آلودگی پلاستیک در محیط و مدت زمانی که طول می‌کشد تا مواد تجزیه شوند، هنوز از پلاستیک ساخته می‌شوند.

سازمان ملل‌ متحد اعلام کرد که هر دقیقه یک میلیون بطری پلاستیکی در سراسر جهان خریداری می‌شود و نیمی از پلاستیک تولید شده برای یک‌بار مصرف طراحی شده است.

محققان اظهار کردند که شیوه تولید، استفاده و دفع پلاستیک‌ها، اکوسیستم‌ها را آلوده و خطراتی را برای سلامت انسان ایجاد می‌کند و آب‌وهوا را بی‌ثبات می‌کند. این گزارش یک نقشه راه برای کاهش چشمگیر این خطرات از طریق اتخاذ یک رویکرد مدور ارائه می‌دهد که پلاستیک‌ها را از اکوسیستم، بدن ما و اقتصاد دور نگه می‌دارد.

این گزارش بیان کرد که راه‌حل، رویکردی چند جانبه برای کاهش استفاده مشکل‌ساز و غیرضروری پلاستیک و انجام اقدامات بیشتر برای استفاده مجدد، بازیافت، جهت‌دهی مجدد و متنوع‌سازی است.

اولین قدم حذف پلاستیک است و پس از آن، گزینه‌های استفاده مجدد، مانند بطری‌های قابل پر کردن و طرح‌های بازیافت تبلیغ می‌شود. تبدیل کردن بازیافت به یک سرمایه‌گذاری با ثبات‌تر و سودآور در رتبه بعدی در لیست قرار می‌گیرد و پس از آن تغییر جهت و تنوع و جایگزینی محصولاتی مانند بسته‌بندی‌های پلاستیکی، کیسه‌ها و اقلام آماده با محصولات ساخته شده از مواد جایگزین اهمیت دارد.

سازمان ملل می‌گوید: دولت‌ها باید مورد تجاری قوی‌تر برای استفاده‌های مجدد ایجاد کنند. مجمع جهانی اقتصاد دولت‌ها، کسب‌وکارها و جامعه مدنی را گرد هم می‌آورد تا تعهدات مربوط به زباله‌های پلاستیکی را تحت عنوان «مشارکت جهانی اقدام پلاستیک به اقدامات معنادار» تبدیل کند. همچنین از نوآورانی که ضایعات پلاستیکی را کاهش می‌دهند، حمایت می‌کند که برخی از آنها در فناوری‌های هوشمند پیشگام هستند تا پر کردن مجدد را آسان‌تر و در دسترس‌تر کنند و برخی دیگر که پلاستیک را به مبلمان تبدیل می‌کنند.

همچنین، سازمان ملل اعلام کرد که زمان اهمیت بالایی دارد و یک تاخیر پنج ساله می‌تواند منجر به افزایش ۸۰ میلیون تنی آلودگی پلاستیکی تا سال ۲۰۴۰ شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان