کد مطلب: 24145
  تاریخ انتشار:  1402/03/31 - 10:08


استفاده محیط زیست از کشتی اقیانوس‌پیما برای پایش دریای خزر

موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امکانات خوبی از جمله ۱۳ مرکز تحقیقاتی در مناطق ساحلی، شناور، آزمایشگاه و نیروهای متخصص دارد که می‌توان از این امکانات در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و آبزیان و نیز پایش آلودگی های دریایی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهمنامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای گیلان برای پایش محیط زیست دریایی خزر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
امید صدیقی در خصوص امضای این تفاهمنامه با محمود بهمنی - رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور - گفت: امضای تفاهمنامه همکاری بین دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور به منظور پیشگیری و کنترل آلودگی‌های دریایی و حفاظت از محیط زیست دریایی و تالابی کشور انجام شده است.

وی هدف از امضای این تفاهمنامه را توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های طرفین با استفاده از منابع نیروی انسانی، فنی، تجهیزاتی، آزمایشگاهی و بانک‌های اطلاعاتی طرفین عنوان کرد.

به گفته صدیقی، مدت این تفاهمنامه همکاری دو سال است که با توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.

مدیرکل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور امکانات خوبی از جمله ۱۳ مرکز تحقیقاتی در مناطق ساحلی، شناور، آزمایشگاه و نیروهای متخصص دارد که می‌توان از این امکانات در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی و آبزیان و نیز پایش آلودگی های دریایی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست صدیقی در پایان اظهارکرد: یکی از برنامه‌های ما در این زمینه استفاده از کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای گیلان برای پایش محیط زیست دریایی خزر است که طی امسال و سال آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی