کد مطلب: 24123
  تاریخ انتشار:  1402/03/26 - 15:03


بیستمین کنفرانس مجمع پارلمانی محیط زیست و توسعه آسیا و اقیانوسیه (اپسد) به کار خود پایان داد

بیستمین کنفرانس مجمع پارلمانی محیط زیست و توسعه آسیا و اقیانوسیه (APPCED) با تصویب بیانیه بیستم سئول به کار خود پایان داد.

بیستمین کنفرانس مجمع پارلمانی محیط زیست و توسعه آسیا و اقیانوسیه (APPCED) با تصویب بیانیه بیستم سئول به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر سمیه رفیعی - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، ریاست هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به این کنفرانس را بر عهده داشت.

در این اجلاس کشورهای شرکت کننده پس از دو روز جلسات کارشناسی و فنی بیانیه سئول را با شعار کلی حمایت از محیط زیست و استراتژیهای رشد سبز، تصویب کردند.

در بیانیه پایانی کنفرانس، نمایندگان ضمن اعلام حمایت از عملکرد نظارتی و حمایتی پارلمان ها از دولتها برای پیاده‌سازی اهداف زیست محیطی، بر لزوم آموزش زیست‌محیطی و فرهنگسازی میان ملتها در جهت حفاظت از محیط زیست، رعایت عدالت اقلیمی و انتقال فناوریهای نوین با هدف ارتقای توان کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته تاکید کردند.

همچنین در این بیانیه پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مرکز منطقه‌ای ‌پارلمانی پایش گرد و غبار مصوب و مقرر شد اپسد از این مرکز حمایت کند.

از سوی دیگر سمیه رفیعی ضمن تشریح تاثیرات تحریم ها و اقدامات قهری یکجانبه بر عدم پیشبرد دستورالعمل های زیست محیطی کشورها به ویژه جمهوری اسلامی ایران، خواستار اعلام حمایت کشورها در محکومیت این اقدامات یکجانبه شد که اعضای اپسد طی بندی در این بیانیه از نظر رئیس فراکسیون محیط زیست در خصوص اقدامات قهری حمایت و آن را مصوب کردند.

در این اجلاس همچنین سمیه رفیعی با رای قاطع برای مدت ۲ سال دیگر به نایب رییسی مجمع اپسد انتخاب شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری