کد مطلب: 24115
  تاریخ انتشار:  1402/03/25 - 13:06


رفیعی در دیدار با نایب رییس مجلس عراق:

تاسیس آژانس پارلمانی منطقه‌ای پایش گرد و غبار برای هر دو کشور بسیار مفید است

گسترش فعالیت‌های زیست‌محیطی ایران و عراق

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نایب رییس مجمع اپسد، در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با نایب رییس مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی و نایب رییس مجمع اپسد، در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با نایب رییس مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، دکتر سمیه رفیعی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات فراوان میان دو ملت ایران و عراق از اهمیت تبادل و تعاملات مسایل زیست محیطی میان دو کشور به ویژه در سطح پارلمانی یاد کرد و افزود: با توجه به مصائب دو ملت ناشی از طوفان های گرد و غبار ،می توانیم برای حل این مساله با یکدیگر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: هر دو کشور ما در منطقه آسیب های جدی از تغییرات اقلیمی دیده‌اند و فراکسیون محیط زیست مجلس ایران برای حل مساله گرد و غبار به دنبال تاسیس یک آژانس پارلمانی منطقه‌ای پایش گرد و غبار است.

شاخوان عبدالله - نایب رییس مجلس عراق نیز در این دیدار گفت: روابط دو کشور از جهات مختلف و به ویژه محیط زیستی رو به رشد است.

وی افزود: ایران و عراق همواره در سالیان گذشته همکاریهای موثر داشته‌اند.

وی خطاب به رفیعی گفت: از شما به عنوان رییس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران درخواست داریم که برای حل مشکلات زیست محیطی در منطقه با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری