کد مطلب: 24112
  تاریخ انتشار:  1402/03/24 - 11:12


پیگیری حقابه هیرمند از مسیر دیپلماتیک

رئیس سازمان محیط زیست درباره پیگیری وضعیت حقابه هیرمند گفت: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس سازمان محیط زیست درباره پیگیری وضعیت حقابه هیرمند گفت: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باید موارد مربوط به آبخیزداری در ارتفاعات رعایت شود تا شاهد مسائل فعلی نباشیم. لایحه جامع آبخیزداری از سوی رئیس جمهوری مطرح شده که امیدوارم هرچه زودتر در دستور کار دولت قرار گیرد و مجلس هم در این زمینه همکاری کند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تهیه طرح گردشگری پایدار تالاب شادگان گفت: طبق همان قولی که داده بودیم این طرح را هفته قبل به رئیس‌جمهوری ارائه کردیم.

سلاجقه درباره پیگیری وضعیت حقابه هیرمند هم تاکید کرد: در این زمینه مباحث دیپلماتیک مطرح است و امیدواریم به نتیجه برسد.

رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سدها در پی بارندگی‌های اخیر و جاری‌شدن سیلاب‌ها اظهار کرد: شرایط اقلیمی کشور به شکلی است که این موارد دور از انتظار نیست و در تابستان هم باید شاهد وقوع سیلاب‌های مهیب باشیم و مدیریت جامع حوزه آبخیزداری کشور اگر انجام شود، همه دستگاه‌ها مکلف می‌شوند در قالب یک برنامه مشخص وظایف خود را انجام دهند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت برخورداری از آب شرب در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت اجازه نمی‌دهد مردم مرزنشین ما که از کیان کشور دفاع می‌کنند با مشکل مواجه شوند. دولت تکلیف خود در تامین آب شرب را اولویت اول می‌داند. چنین چیزی واقعیت ندارد اما بحث حقابه را هم پیگیری می‌کنیم.

سلاجقه همچنین اعلام کرد: هفته قبل در منطقه توران یک یوز با چهار توله مشاهده شده است. برای اولین‌بار معاون راه و شهرسازی و محیط زیست در منطقه توران حاضر شدند و مصوبات اجرایی شده است، هم نور و هم سرعت‌گیر در این منطقه برای حفاظت بیشتر در حال آماده‌سازی است.

وی اظهار کرد: در سازمان ملل هم روز ۲۱ تیرماه به عنوان روز بین‌المللی مقابله با گردوغبار به پیشنهاد جمهوری اسلامی تصویب شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط دریایی