کد مطلب: 24105
  تاریخ انتشار:  1402/03/23 - 13:14


نوآوری‌ برای مهار سیل پلاستیک‌های یکبار مصرف

تولید جهانی پلاستیک در سال ۴۰۰ میلیون تن ثبت شده و این رقم در حال افزایش اما میزان بازیافت در حال کاهش است.

تولید جهانی پلاستیک در سال ۴۰۰ میلیون تن ثبت شده و این رقم در حال افزایش اما میزان بازیافت در حال کاهش است. یکی از راه‌حل‌هایی که در حال حاضر دنیا به آن نیاز دارد ظروف قابل شارژ بیشتر است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از ارث، از آنجایی که میزان پلاستیک تولید شده در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است و نرخ بازیافت کاهش می‌یابد، یافتن راه‌های جدید برای استفاده مجدد از آنچه داریم به جای تولید بیشتر مهم است.

در حال حاضر، جهان سالانه ۴۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کند که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ این رقم به ۱.۱ میلیارد تن برسد با این حال داده‌ها نشان می‌دهند که میزان بازیافت بطری‌های پلاستیکی در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که تنها در ایالات‌متحده در هر ساعت ۲.۵ میلیون بطری پلاستیکی دور ریخته می‌شود. یکی از موارد نگرانی، ایمنی پر کردن مجدد بطری آب معدنی یکبار مصرف یا بطری‌های پلاستیکی نوشابه است. نگرانی‌ها در مورد ترکیبات سرطان‌زا از بطری‌های استفاده مجدد است و پر کردن مجدد برای ظروف غیر غذایی به یک جایگزین ثابت تبدیل شده است.

چالشی که در مورد اجازه‌ دادن به مشتریان برای استفاده مجدد از ظروف وجود دارد، آلودگی متقابل ناشی از تمیز کردن ناکارآمد است. مصرف‌کنندگان به جای پر کردن مجدد ظروف، بطری خالی را در یکی از ماشین‌های فروشگاه اسکن می‌کنند و آن را در سطل زباله می‌اندازند تا جمع‌آوری، تمیز و استفاده مجدد شود. در عوض، مشتری یک توکن دیجیتالی دریافت می‌کند تا در مقابل خرید یک محصول جایگزین استفاده شود.

استفاده مجدد و پر کردن مجدد می‌تواند تا ۳۰ درصد باعث صرفه‌جویی در مشتریان شود و تا به امروز از استفاده تقریباً ۹۸ تن پلاستیک اجتناب کرده است.

این گزارش پیش‌بینی می‌کند شرکت‌هایی که از راه‌حل‌های پر کردن مجدد استقبال می‌کنند، از لحاظ مالی سود می‌برند زیرا مصرف‌کنندگان احساس می‌کنند احساس ارتباط عمیق‌تری با برندها دارند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها