کد مطلب: 24104
  تاریخ انتشار:  1402/03/23 - 12:06


تخلیه هزاران نفر در پاکستان پیش از وقوع توفان

مقامات پاکستان اعلام کردند که با نزدیک شدن توفان شدید به بخش‌هایی از این کشور، تلاش‌هایی را برای تخلیه بیش از ۸۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق آغاز کرده‌اند.

مقامات پاکستان اعلام کردند که با نزدیک شدن توفان شدید به بخش‌هایی از این کشور، تلاش‌هایی را برای تخلیه بیش از ۸۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق آغاز کرده‌اند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پیش‌بینی می‌شود که این توفان بخش‌هایی از ایالت «سند» پاکستان و ایالت «گجرات» هند را درنوردد.    

همچنین انتظار می‌رود این توفان که «بیپارجوی» نام دارد، بعدازظهر پنج‌شنبه بین مندوی در گجرات و کراچی در پاکستان با حداکثر سرعت باد پایدار ۱۲۵ تا ۱۳۵ کیلومتر در ساعت با تندبادهایی تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به خشکی برسد.

«مراد علیشاه»، یکی از مقامات ایالت سند روز گذشته (دوشنبه) گفت که وضعیت اضطراری اعلام شده و ارتش برای کمک به جابجایی بیش از ۸۰ هزار نفر که در معرض خطر هستند، مستقر شده است.

این مقام پاکستان همچنین افزود که این دستور از طریق رسانه های اجتماعی، مساجد و ایستگاه های رادیویی نیز صادر می شود.

اداره هواشناسی هند نیز به ماهیگیران توصیه کرده که عملیات ماهیگیری را متوقف کرده و مردم مناطق ساحلی در گجرات را نیز تخلیه کنند.

همچنین ایالت «گجرات» در غرب هند به دلیل نزدیک شدن توفان بسیار شدیدی که قرار است تا روز پنج‌شنبه این منطقه را درنوردد، در وضعیت آماده باش قرار گرفته است. مقامات گجرات تیم‌های مقابله با بلایای طبیعی منطقه‌ای و ایالتی را در حالت آماده قرار داده و در منطقه مستقر کرده‌اند.

بیپارجوی که در زبان بنگالی به معنای فاجعه یا مصیبت است، به یک «توفان بسیار شدید» تبدیل شده و در طبقه‌بندی توفان‌های استوایی در رتبه دوم به لحاظ خطر قرار گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان