کد مطلب: 24061
  تاریخ انتشار:  1402/03/13 - 12:17


تشدید جنگل‌زدایی در آمازون در ۶ سال اخیر

بیش از ۸۰۰ میلیون اصله درخت به منظور پاسخگویی به تقاضای بازار گوشت‌ طی شش سال اخیر در جنگل‌های آمازون قطع شدند.

بیش از ۸۰۰ میلیون اصله درخت به منظور پاسخگویی به تقاضای بازار گوشت‌ طی شش سال اخیر در جنگل‌های آمازون قطع شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، جنگل‌زدایی در سراسر جنگل‌های آمازون در برزیل بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی به شکل چشمگیری افزایش یافته و در این میان گسترش دامداری، عامل شماره یک این آسیب زیست‌محیطی بوده است.

بر اساس تحقیق جدیدی که روزنامه گاردین نتایج آن را منتشر کرده، بیش از ۸۰۰ میلیون اصله درخت در جنگل‌های آمازون تنها در طول شش سال برای پاسخگویی به نیاز موجود در بازارِ فروش گوشت گاوِ برزیل قطع شده است.

این در حالیست که کارشناسان و متخصصان علوم زیست محیطی، پیش‌تر به دفعات درباره اهمیت حفظ محیط‌های جنگلی برای مبارزه با بحران تغییرات آب و هوایی هشدار داده بودند.

داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد ۱.۷ میلیون هکتار (۴.۲ متر هکتار) از جنگل‌های آمازون که در نزدیکی کارخانه‌های تولید گوشت و مراکز صنعتی صادرکننده گوشت گاو به سراسر جهان واقع شده‌اند، از بین رفته است.

ده‌ها خریدار عمده در کشورهای مختلف اتحادیه اروپا که برخی از آنها تامین کننده نیاز گوشتی رستوران‌ها در مدارس و بیمارستان‌ها به شمار می‌روند در فهرست مشتریانِ صادرکنندگان عمده گوشت گاو برزیل قرار دارند.

بنابر این گزارش در مواردی که امکان تهیه نقشه زنجیره کامل تامین گوشت گاو از مقصد آمازون وجود داشته، این تحقیق تخمین می‌زند که از سال ۲۰۱۷ به این سو بیش از ۱۰۰ مورد جنگل‌زدایی در مزارعی که مستقیما نیاز کارخانه‌های تولید و صادرات گوشت گاو را برآورده می‌کنند، صورت گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان