کد مطلب: 24002
  تاریخ انتشار:  1402/02/31 - 11:07


اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار و «شهروند»

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای «شهروند» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای «شهروند» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی با اشاره به سومین جلسه کمیته مصوبه «الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» - که در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد - گفت: برابر این مصوبه شورای اسلامی شهر و جلسات کمیته مقرر شد، همزمان با هفته بدون پلاستیک امسال برنامه عملیاتی کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند اجرایی شود.

وی ادامه داد: سناریوهای مختلفی در جلسات متعددی با مدیران عامل سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند مطرح و بررسی شده که بر این اساس چهار سناریو در دست بررسی و مطالعه است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه کاهش مصرف پلاستیک نیاز امروز و تضمین کننده آینده فرزندانمان است، اظهار کرد: اجرای سیاست‌های تشویقی در مسیر کاهش مواد پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره ای شهروند مورد تاکید ماست و در این مسیر نیازمند همراهی شهروندان هستیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، حسینی در ادامه با بیان اینکه باید روی مسئولیت  اجتماعی و ایجاد بینش کاهش مصرف پلاستیک در جامعه فرهنگ‌سازی کرد، گفت: طراحی کمپین‌هایی برای آگاه‌سازی افکار عمومی، تشویق مصرف‌کنندگان به مصرف کمتر پلاستیک، معرفی کالاهای جایگزین پلاستیک و ممنوعیت مصرف پلاستیک از جمله اقداماتی است که باید در کنار برنامه عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری