کد مطلب: 23962
  تاریخ انتشار:  1402/02/23 - 10:28


سهم هر کاربر اینترنت در انتشار کربن چقدر است؟

نتایج تحقیقات نشان داد که تغییرات در رفتار کاربران اینترنت می‌تواند انتشار کربن را کاهش دهد.

نتایج تحقیقات نشان داد که تغییرات در رفتار کاربران اینترنت می‌تواند انتشار کربن را کاهش دهد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از نیوز، طبق مطالعات اخیر کاربران اینترنت می‌توانند رفتار خود برای کاهش رد پای کربن فناوری‌های دیجیتال آنلاین را تغییر دهند زیرا ردپای کربن کاربران ۳.۷ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل داده است.

بر اساس داده‌های حاصل از تحقیقات دانشگاه‌های پیشرو و یک اتاق فکر آب و هوا، مصرف انرژی به دلیل فعالیت‌های آنلاین از پخش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها گرفته تا ارسال ایمیل، هر سال به‌ طور متوسط ۹ درصد افزایش می‌یابد.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط موسسه فناوری ماساچوست، پردو، ییل و دانشگاه کامبرلند و همچنین پروژه شیفت، مستقر در فرانسه، انتشارات ناشی از فناوری‌های دیجیتال ۱.۷ میلیارد تن در سال تخمین زده می‌شود.

هر کاربر اینترنت به‌ طور متوسط حدود ۴۱۴ کیلوگرم (حدود ۹۱۳ پوند) گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند؛ به طور دقیق‌تر تقریبا ۱.۴۵ گرم برای هر درخواست در موتورهای جستجو، یکی از رایج‌ترین خدمات آنلاین مورد استفاده، رخ می‌دهد.

همچنین تماشای ویدیوهایی با کیفیت بالا به‌ طور متوسط هفت گیگابایت داده در ساعت مصرف می‌کند که حاصل آن در مجموع ۴۴۱ گرم انتشار کربن است. البته با کاهش کیفیت ویدیو به کیفیت استاندارد، کاربران می‌توانند میزان انتشار کربن ماهانه را تا ۲.۵ کیلوگرم کاهش دهند.

یک کنفرانس ویدئویی استاندارد نیز به‌ طور متوسط ۲.۵ گیگابایت استفاده از داده در ساعت و ۱۵۷ گرم انتشار کربن هزینه دارد؛ در حالی که غیرفعال کردن ویدیو باعث کاهش انتشار تا ۹۶ درصد می‌شود.

بر اساس محاسبات به‌ طور متوسط چهار گرم انتشار کربن با ارسال یک ایمیل استاندارد رخ می دهد؛ اگرچه بر اساس اسنادی که ممکن است به ایمیل ضمیمه شود، این میزان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال انتشارات تولید شده توسط یک ایمیل با یک تصویر می‌تواند به ۵۰ گرم برسد.

صنعت رمزارزهای دیجیتال نیز یکی دیگر از مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی است؛ یک تراکنش بیت‌کوین به‌ طور متوسط ۸۱۹ کیلووات‌ساعت انرژی مصرف می‌کند که معادل ۶ ماه مصرف برق توسط یک خانوار است.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها