کد مطلب: 23958
  تاریخ انتشار:  1402/02/21 - 13:36


هنوز امید هست

امنیت‌ غذایی از مهمترین چالش‌های جهان است.

امنیت‌ غذایی از مهمترین چالش‌های جهان است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، امنیت‌ غذایی به دلیل خطرات فاجعه بار در سراسر جهان در وضعیت اضطراری قرار دارد و فقط بازه زمانی کوتاهی برای اقدام در این باره داریم.

غذا موردی است که همه انسان‌ها در آن مشترک هستند و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی تأثیر می‌گذارد. گرسنگی در بسیاری از نقاط جهان به دلیل درگیری‌ها، تغییرات آب‌وهوایی و همه‌گیری یک موضوع کلیدی است.

جهان با یک سیستم‌ غذایی شکسته مواجه شده که مسئول بیش از یک سوم کل انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی، ۸۰ درصد از جنگل‌زدایی و عامل اصلی تخریب زیستگاه است.

درگیری‌های زیادی به دلیل نبود غذا رخ داده است، برخی از آنها شامل جنگ آرد در سال ۱۷۷۵ و مقدمه‌ای برای انقلاب فرانسه بود، شورش‌های برنج در سال ۱۹۱۸ در ژاپن و شورش‌های نان مصر در سال ۱۹۷۷ است.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، ۱۴۹ میلیون کودک زیر پنج سال با کاهش رشد و ۴۵ درصد از مرگ‌ومیرها در همین گروه سنی در سال ۲۰۲۰، به سوءتغذیه نسبت داده شده است.

احیای خاک برای بقای ما و نسل‌های آینده ضروری و خاک بیولوژیکی و قابل درمان است. اقیانوس‌ها بیش از ۷۰ درصد از سطح سیاره ما را پوشانده و بیش از ۱۰ درصد غذا را فراهم می‌کنند، بنابراین حفاظت و کنترل بهره‌برداری از اقیانوس‌ها با قوانین سختگیرانه اهمیت زیادی دارد.

اقدام طلایی برای ریشه‌کن‌ کردن گرسنگی، ترغیب رهبران جهان به توقف جنگ‌هاست. درگیری، بزرگترین محرک گرسنگی است و ۷۰ درصد از گرسنگان جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که تحت خشونت قرار دارند.

هنوز امید هست و همه ما باید اکنون عمل کنیم زیرا بقای ما و بقای نسل‌های آینده مسئولیت ماست. ناتوانی در اقدامی در زمینه امنیت‌غذایی اثرات بی‌شماری از جمله مهاجرت‌های دسته جمعی و بی‌ثباتی کشورها خواهد داشت.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی