کد مطلب: 23906
  تاریخ انتشار:  1402/02/10 - 13:27


ضرورت اجرای سیاست‌های تشویقی برای مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت اجرای سیاست‌های تشویقی برای کاهش مواد پلاستیکی در میادین میوه و تره بار تاکید کرد.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت اجرای سیاست‌های تشویقی برای کاهش مواد پلاستیکی در میادین میوه و تره بار تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، حلیا سادات حسینی در سومین جلسه کمیته مصوبه «الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» که با حضور حسین نظری - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران- و سوده نجفی - عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری بعدازظهر شنبه (۹ اردیبهشت ماه) در سرای محله نظامی گنجوی برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگ‌ساز در مسیر کاهش  موارد پلاستیکی از زندگی شهروندان باید از جامعه کودکان آغاز شود، بر ضرورت همکاری سازمان صدا و سیما،  وزارت آموزش و پرورش و مشارکت سمن‌ها و کانون‌های محیط زیست در این خصوص تاکید کرد.

وی افزود: نمی‌توان پلاستیک را از سبد خانوار حذف کرد اما لازم است برای کاهش مصرف کیسه و مواد پلاستیکی و فرهنگسازی استفاده از محصولات جایگزین، کودکان را با خود همراه کنیم و چنین آموزش‌های باید از مدارس و مهد کودک‌ها آغاز شود.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه فرهنگ حذف کیسه‌های پلاستیکی و جایگزینی موارد دوستدار محیط زیست را باید از شهروندان آغاز کنیم، گفت: برای دستیابی به این هدف لازم است با اجرای سیاست‌های تشویقی و با در نظر گرفتن امتیازاتی برای شهروندان در میادین میوه و تره‌بار، فرهنگ کاهش استفاده از کیسه و مواد پلاستیکی را به اقشار مختلف جامعه تسری دهیم.

وی در ادامه به نقش سازمان زیباسازی در فرهنگسازی و افزایش آگاهی شهروندان از طریق دید بصری اشاره کرد و اظهارکرد: حمایت سازمان زیباسازی در اکران شهری با موضوعات محیط زیست می‌تواند بسیار اثر بخش باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، حسینی در این پایان این جلسه پیشنهاد کرد: امسال دهه بدون پلاستیک را از ١٢ تیر ماه مصادف با روز جهانی بدون پلاستیک آغاز و تا  ٢١ تیر ماه با اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و یک پویش به منظور مشارکت شهروندان در کاهش مصرف پلاستیک برگزار کنیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری