کد مطلب: 239
  تاریخ انتشار:  1392/03/01 - 21:50


پروژه‌هایی که توجیه زیست‌محیطی نداشته باشند اعتبار نمی‌گیرند

رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: به هیچ طریقی نباید اجازه داد که فشار محیطی مضاعفی به شهروندان توسط پروژهای که توجیه مطالعات زیست محیطی ندارند وارد شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: پروژه‌هایی که توجیه مطالعات زیست‌محیطی ندارند نباید اعتباری به آنها تعلق گیرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در کارگاه آموزشی انجام مطالعات توجیه زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی شهرداری که روز گذشته در سوله بحران منطقه 4 با حضور قائم مقام معاونت خدمات شهری و مسئولان محیط زیست مناطق 22 گانه شهرداری تهران، مدیران شهری و اساتید دانشگاه برگزار شد، مهندس باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمیته محیط زیست هر 20 روز یکبار در بخش معاونت خدمات شهری تشکیل می‌شود گفت: زمانی که پروژه‌ای در حال اجراست باید مسایل محیط زیستی آن مورد بررسی قرار گیرد که اگر برای محیط زیست زیانبار است اصلاح شود یا از ادامه آن جلوگیری به عمل آید.

وی اظهار کرد: به هر میزان در این راستا فعالیت کنیم میزان اثرات مخرب زیست‌محیطی را کاهش می‌دهیم.

مهندس محمدهادی حیدرزاده، رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر و فعالیت‌های که طی این چند سال در حوزه مدیریت شهری در ارتباط با انجام مطالعات توجیه زیست‌محیطی پروژه‌های عمرانی و زیربنایی شهرداری تهران گفت: توجیه مطالعات زیست‌محیطی راهی برای به حداقل رساندن تناقضات و تاکید بر جنبه‌های مثبت پروژه‌هاست.

وی تاکید کرد: جهت افزایش سرعت پروژه‌ها از روش غربالگری استفاده می‌شود و پروژه‌هایی که امتیاز بالای 90 به دست بیاورند نیاز به مطالعات زیست‌محیطی ندارد.

حیدرزاده با اشاره به این که باید پروژه‌هایی که توجیه مطالعات زیست‌محیطی ندارند به آنها اعتبار تعلق نگیرد گفت: متاسفانه تاکنون شورای شهر در این مقوله زیاد ورود نداشته است.

وی ادامه داد: به هیچ طریقی نباید اجازه داد که فشار محیطی مضاعفی به شهروندان توسط پروژهای که توجیه مطالعات زیست محیطی ندارند وارد شود.

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوعات اجتماعی و فرهنگی هم مانند انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری باید پیوست زیست‌محیطی داشته باشد اظهار کرد: بارزترین مثال این است که تاکنون بررسی صورت نگرفته که چه میزان کاغذ در تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌شود و این میزان معادل قطع چند اصله درخت است؟

وی در ادامه پیشنهاد داد می‌توان از ظرفیت اینترنت به عنوان ابزار تبلیغات به جای تبلیغات کاغذی در کشور استفاده کرد.

باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمیته محیط زیست هر 20 روز یکبار در بخش معاونت خدمات شهری تشکیل می‌شود گفت: زمانی که پروژه‌ای در حال اجراست باید مسایل محیط زیستی آن بررسی شود و اگر برای محیط زیست زیانبار است اصلاح گردد یا از ادامه آن جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه اظهار کرد: به هر میزان در این راستا فعالیت کنیم میزان اثرات مخرب زیست‌محیطی را کاهش می‌دهیم.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری