کد مطلب: 23825
  تاریخ انتشار:  1402/01/21 - 11:20


تاکید فرمانده یگان محیط‌زیست بر اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات‌وحش

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات‌وحش تاکید کرد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به مدیران کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها بر لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه در فصل زادآوری حیات‌وحش تاکید کرد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA) به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، در نامه سرهنگ جمشید محبت خانی آمده است: با توجه به فرا رسیدن فصل زادآوری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست و لزوم حفاظت و صیانت هرچه بیشتر گونه ها در این فصل، بهتر است یک سری اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از نوزادان حیات وحش انجام شود.

وی تاکید کرد: انجام اقدامات آموزشی و فرهنگ سازی در رسانه های سمعی و بصری استانی و آگاهی بخشی به گردشگران، جوامع محلی و آحاد مردم در خصوص فصل زادآوری حیات وحش و لزوم حفاظت از گونه ها، کنترل گردشگران، ورزشکاران و انجام اقدامات آموزشی- فرهنگی در خصوص عدم ایجاد آلودگی صوتی و کمک به حفظ آرامش حیات وحش در این فصل و کنترل و انجام اقدامات آموزشی در خصوص عدم غذارسانی دستی به حیات وحش در این فصل برخی از این اقدامات است.

محبت خانی ادامه داد: تاکید در رصد و پایش بیشتر مناطق برای جلوگیری از زنده گیری نوزادان حیات وحش، برداشت جوجه و تخم پرندگان به ویژه پرندگان شکاری که در سال های اخیر به یک چالش بزرگ تبدیل شده است، تاکید در رصد و پایش فضای مجازی در خصوص خرید و فروش نوزادان حیات وحش، جوجه و تخم پرندگان شکاری که متعاقب آن فروش حیات وحش به صورت حضوری و یا غیرحضوری (توسط پیک، تاکسی اینترنتی، اتوبوس بین شهری و باربری های شهرستان ها و...) صورت گرفته که در سال های اخیر به چالشی جدی تبدیل شده و افراد و باندهایی در این بخش فعال شده اند که این مهم قابل تامل بوده و یکی از راه های مهم، کنترل و عدم برداشت حیات وحش از طبیعت است که باید به آنها توجه ویژه شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: مدیر کل و فرمانده یگان حفاظت استان ها باید بر اجرای مفاد بندهای ذکر شده نظارت کامل داشته باشند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان