کد مطلب: 23822
  تاریخ انتشار:  1402/01/20 - 16:41


معاون فرماندار ری:

اولویت در موضوع محیط زیست، سلامت مردم است

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در زمینه آلایندگی محیط زیست، اولویت و خط قرمز ما حفاظت از سلامتی مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در زمینه آلایندگی محیط زیست، اولویت و خط قرمز ما حفاظت از سلامتی مردم است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
مهدی قهرمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عده ای از اهالی و سکنه اطراف شرکت مارگارین در این شهرستان نسبت به آلاینده های زیست محیطی و روان آب ها اطراف این شرکت گلایه مند بودند و شکوائیه ای در این زمینه خطاب به فرماندار ارسال کردند.

وی یادآورشد: پیروی رسیدگی به این گلایه شهروندان بررسی های جدی نسبت به آلودگی محیط زیستی این شرکت انجام و اطلاعات موثقی در خصوص آلاینده های آن کسب شد.

قهرمانی اظهار داشت: سابقه راه‌اندازی شرکت مارگارین به سال‌های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می گردد که در آن دوران نزدیک به محدوده شهری نبود و مشکلی برای شهروندان ایجاد نمی کرد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: با افزایش جمعیت و توسعه محدوده‌های شهری، این واحد صنعتی نیز همجوار با منازل مسکونی شهروندان شد و اکنون فعالیت آن موجب نارضایتی شهروندان شده است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید در راس کارها و برنامه های شهرستان قرار دارد اما این موضوع موجب نمی شود تا توجه به آلاینده ها و تهدید سلامتی مردم تحت تاثیر قرار بگیرد.

قهرمانی ادامه داد: پس از دریافت گلایه و دغدغه مردم نسبت به آلایندگی شرکت مارگارین در تولید بوی نامطبوع، آلودگی آب های سطحی و ایجاد ترافیک در مسیرهای اطراف، مساله از دستگاه‌های مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: ضمن دریافت گزارش بررسی های قبلی ادامه محیط زیست شهرستان، کارشناسان و بازرسان برای رسیدگی به موارد مورد اشاره شهروندان مجدد به این واحد تولیدی و صنعتی مراجعه کردند و موارد کلی مورد تایید قرار گرفت اما جزئیات آن با بررسی دقیقتر اعلام و اطلاع رسانی می شود.

وی با بیان اینکه مقابله با آلایندگی شرکت مارگارین و رفع آن را تا حد توان پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: زندگی در شرایط مناسب حق طبیعی مردم است و باید با رعایت نکات محیط زیستی این شرایط را برای آنان مهیا ساخت.

قهرمانی اعلام کرد: امسال با رویکرد مقابله با آلاینده های محیط زیست و کاهش منابع آلاینده به سراغ آرادکوه و شهرک صنفی صنعتی کهریزک نیز خواهیم رفت.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: معضل آرادکوه یک مشکل ملی است ولی بدون شک باید با جدیت و در اسرع وفت نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

وی افزود: بدون شک برای دفع و مدیریت پسماند استانی مانند استان تهران یک نقطه مانند آرادکوه به تنهایی کافی نیست و باید حداقل چهار نقطه در چهار سوی آن برای دفع و امحای زباله ها پیش بینی شود.

قهرمانی در خصوص آلاینده بودن شرکت سیمان تهران نیز یادآورشد: هر روز تعطیلی این واحد صنعتی مهم و تاثیرگذار کشور، حداقل ۱۲ میلیارد تومان خسارت به دنبال دارد اما در زمستان سال گذشته با ایجاد محدودیت در مصرف سوخت صنایع، این واحد تولیدی نیز تعطیل شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: بابد تمامی بخش های تولید، حفاظت از محیط زیست و سلامتی مردم و گردشگری را به نحوی مدیریت کرد که منافع تمامی بخش ها تا حد ممکن تامین شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری