کد مطلب: 23816
  تاریخ انتشار:  1402/01/17 - 14:30


هشدار کمبود آب برای اجتماع و اقتصاد

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تنها ۲۵ درصد از مردم جهان به آب مدیریت شده ایمن دسترسی دارند و این موضوع کمبود آب را به یک خطر اجتماعی و اقتصادی بزرگ تبدیل می‌کند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تنها ۲۵ درصد از مردم جهان به آب مدیریت شده ایمن دسترسی دارند و این موضوع کمبود آب را به یک خطر اجتماعی و اقتصادی بزرگ تبدیل می‌کند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در آفریقا تا سال ۲۰۲۰، تنها ۳۹ درصد جمعیت از آب آشامیدنی با مدیریت ایمن استفاده می‌کردند.

هند ۱۸ درصد از جمعیت جهان را در خود جای داده است اما تنها ۴ درصد از آب آن را در اختیار دارد و این کشور را به یکی از پرتنش‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) تنها یک نفر از هر چهار نفر در جهان به آب ایمن دسترسی دارد و بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، از سال ۲۰۰۰ پیشرفت‌هایی حاصل شده است که در نتیجه آن ۱.۸ میلیارد نفر اکنون از خدمات اولیه آب آشامیدنی برخوردار هستند اما نابرابری‌های زیادی در دسترسی، در دسترس بودن و کیفیت این خدمات وجود دارد.

این گزارش نشان می‌دهد که مردم به‌ویژه در مناطق روستایی فاقد آب اولیه هستند و حدود ۱۴۴ میلیون نفر از آب‌های سطحی تصفیه‌ نشده می‌نوشند. مردم مناطق ثروتمندتر در مقایسه با افرادی که در فقیرترین مکان ها هستند، دو برابر بیشتر از خدمات اولیه آب برخوردار هستند.

کمبود آب به‌عنوان یک تهدید اجتماعی و اقتصادی بزرگ ظاهر شده و آب آشامیدنی را به ویژه در آسیا و آفریقا تحت تاثیر قرار داده است.

در چین، حفاری آب‌های زیرزمینی منجر به ایجاد آب آلوده شده است و تخمین زده می‌شود که ۸۰ تا ۹۰ درصد آب‌های زیرزمینی در چین غیرقابل آشامیدن هستند و نیمی از سفره‌های زیرزمینی آن به اندازه‌ای آلوده هستند که حتی در کاربردهای کشاورزی نیز نمی‌توانند از آب استفاده کنند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان