کد مطلب: 23814
  تاریخ انتشار:  1402/01/16 - 13:18


اجرای ۳۶ مورد رفع تصرف در اراضی ملی استان تهران

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران از اجرای ۳۶ مورد رفع تصرف در اراضی ملی استان تهران و خروج بیش از۹۰۰۰ دام غیرمجاز در گشت‌های نوروزی امسال از مراتع خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان تهران از اجرای ۳۶ مورد رفع تصرف در اراضی ملی استان تهران و خروج بیش از۹۰۰۰ دام غیرمجاز در گشت‌های نوروزی امسال از مراتع خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سرهنگ احمد ناصری نیکو گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۱  تا روز ۱۳فروردین ماه ۱۴۰۲، ۲۴ مورد رفع تصرف  به مساحت ۶۰هزار و ۳۵۰  متر مربع در اراضی ملی استان تهران انجام پذیرفت.

وی افزود: باتوجه به اینکه برخی افراد فرصت ‌طلب و سودجو جهت تصرف اراضی ملی و دولتی و تجاوز به منابع طبیعی در ایام نوروز اقداماتی کردند، گشت‌های نوروزی یگان حفاظت استان و شهرستان ها  با تمام قوا و به‌ صورت ۲۴ ساعته درمنطقه تا پایان تعطیلات نوروزی حضور داشتند و با این افراد به‌صورت قانونی برخورد کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: به منظور جلوگیری از دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، تعرض به انفال و... این گشت‌ها نه تنها در ایام تعطیلات نوروزی بلکه در تمامی طول سال جاری به‌صورت مداوم فعال خواهند یود.

ناصری افزود: از مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴و سامانه ۱۳۹  به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه از خروج بیش از 9000 دام غیرمجاز در گشت‌های نوروزی امسال از مراتع این استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دامداران قبل از شروع فصل چرا اقدام به ورود دام خود به مراتع کردند، اظهار کرد: 9350 راس دام غیر مجاز در گشت‌های نوروزی امسال توسط مأموران پرتلاش یگان حفاظت ازمراتع این استان خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ناصری نیکو خاطرنشان کرد: این دام‌ها به دلیل ورود به مراتع خارج از فصل چرا و بیش از ظرفیت پروانه چرای بهره‌برداران و ظرفیت مراتع با تلاش نیروهای یگان حفاظت از مراتع خارج شدند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب