کد مطلب: 23788
  تاریخ انتشار:  1402/01/07 - 10:15


فلامینگوها به تالاب صالحیه رسیدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: دومین گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با تاخیر بالاخره به تالاب فصلی تالاب صالحیه رسیدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نظرآباد گفت: دومین گروه از پرندگان مهاجر زمستان گذران با تاخیر بالاخره به تالاب فصلی تالاب صالحیه رسیدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، محمد محمودی روز دوشنبه هفتم فروردین اظهار کرد: پیش از این اولین گروه پرندگان مهاجر شامل حواصیل  اگرت و تنجه آنقوت در تالاب صالحیه مشاهده و زمستان گذرانی کردند.

وی ادامه داد: فلامینگوها پس از مهاجرت از عرض شمالی به صورت دسته‌های چند تایی در ایران زمستان گذرانی می‌کنند و تا اوایل بهار در ایران حضور دارند.

این مسئول توضیح داد: در بازدید به عمل آمده، سه بال فلامینگو در تالاب صالحیه مشاهده شدند.

  محمودی اظهار کرد: با توجه به بارش‌های خوب زمستان و فصل بهار شاهد پویایی و احیا دوباره تالاب صالحیه هستیم که همین باعث افزایش تعداد پرندگان مهاجر در این محدوده شده است.

وی افزود: دو مشکل اساسی تالاب صالحیه وجود زهکش به طول ۲۰کیلومتر و چرای شترهای غیرمجاز به عنوان تهدیدهای عینی تالاب صالحیه است که موضوع در سه سطح ملی، استانی و منطقه در حال پیگیری است.

 رئیس اداره محیط زیست نظرآباد گفت:  تخصیص حقابه توسط شرکت سهامی آب منطقه‌ای البرز در فصل بهار نیز از مطالبات جدی محیط زیست است که امیدواریم تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان