کد مطلب: 23786
  تاریخ انتشار:  1402/01/06 - 12:11


تصویب برنامه‌ای گسترده برای مقابله با چالش تامین آب در جهان

کنفرانس امنیت آب سازمان ملل با تصویب برنامه‌ای گسترده برای مقابله با چالش تامین آب در جهان به پایان رسید. این طرح شامل ۶۸۹ تعهد داوطلبانه از سوی کشورهای جهان است.

کنفرانس امنیت آب سازمان ملل با تصویب برنامه‌ای گسترده برای مقابله با چالش تامین آب در جهان به پایان رسید. این طرح شامل ۶۸۹ تعهد داوطلبانه از سوی کشورهای جهان است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، کسب موفقیت در نخستین اجلاس جهانی آب در سازمان ملل متحد که پس از گذشت ۵۰ سال دوباره برگزار شد، جامعه جهانی را در مسیر مبارزه با بحران کمبود آب، امیدوار کرده است.

این کنفراس به مدت سه روز از ۲۱ تا ۲۴ ماه مارس در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

بر اساس برنامه‌ای که در ۶۸۹ قسمت متفاوت تدوین شده است، همه کشورهای جهان به طور داوطلبانه متعهد شده‌اند که این طرح را برای دستیابی به راه‌حل‌های جامع عبور از چالش نگران‌کننده کمبود آب، به اجرا درآورند.

"آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز خرسندی در این‌باره تاکید کرد: این کنفرانس یک حقیقت اصلی را نشان داد. آن هم این است که آب به عنوان ارزشمندترین کالای مشترک جهانی، همه ما را متحد می‌کند.

پروژه‌هایی با حجم ۷۵۰ میلیارد دلار

برنامه‌های عملی گسترده‌ای که برای مقابله با بحران آب در اجلاس سازمان ملل در نظر گرفته شده‌اند شامل تدوین طرح‌هایی در زمینه اقدامات بازسازی منطقه‌ای تا راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ فرا مرزی هستند.

به عنوان مثال چندین کشور از قاره‌های آفریقا و آمریکای لاتین نیز در فعالیت‌های مشترک در زمینه نجات رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های آسیب دیده، به توافق رسیده‌اند.

"یوهانس کولمان"، نایب‌رئیس هیئت مسوول امور آب و علوم در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، میزان سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه اجرای پروژه‌های مربوط به اجرای طرح ۶۸۹ قسمتی مقابله با بحران جهانی آب را بالغ بر ۷۵۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

او یادآور شد: دستیابی به راه‌حل‌های پیشنهادی در تدوین برنامه مبارزه با بحران آب، نتیجه همکاری هزاران نفر است. من از بابت استقبال زیاد از آن، به ویژه از سوی سازمان‌های خصوصی و نیز از سوی بخش تجارت و علوم، شگفت‌زده‌ام.

این مقام سازمان ملل با ابراز امیدواری برای تحقق این برنامه همچنین خاطرنشان کرد: من به ندرت در طول دوران فعالیتم در سازمان ملل متحد در نیویورک شاهد چنین فضای مثبت با بحث‌های سازنده در مورد این موضوعات بسیار فنی بوده‌ام.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان