کد مطلب: 23742
  تاریخ انتشار:  1401/12/21 - 13:33


نقش تجارت در مقابله با بحران آب‌وهوا

تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار هم باعث گسترش، توسعه، دسترسی، خدمات و فناوری‌هایی می‌شود که از کاهش تغییرات آب‌وهوا و سازگاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت می‌کنند.

تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار هم باعث گسترش، توسعه، دسترسی، خدمات و فناوری‌هایی می‌شود که از کاهش تغییرات آب‌وهوا و سازگاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت می‌کنند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۱.۶ میلیارد نفر در نقاط حساس آب‌وهوایی زندگی می‌کنند، به این معنی که خانه، معیشت و زندگی آنها در حال حاضر در خطر است و این رقم می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ دو برابر شود.

از آنجا که زمان اهمیت دارد از دولت‌ها خواسته شده است تا به کاهش سریع و پایدار انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی در همه بخش‌ها تاکید کنند.

بحران آب‌وهوا یک شمشیر دولبه است که هم در سطح جهانی و هم در سطح محلی به اقدام نیاز دارد. بنابراین همکاری بین‌المللی حیاتی است زیرا هیچ کشوری نمی‌تواند این بحران را به تنهایی حل کند و دولت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها و شهروندان همه باید با هم کار کنند.

هدف ایجاد همکاری فراگیر میان وزرای تجارت در واکنش جهانی به تغییرات آب‌وهوایی، از جمله تعامل در سطح ملی و بین‌المللی با وزرای همکار در زمینه آب‌وهوا، محیط زیست، دارایی و توسعه و غیره است و ارتباط برای یافتن راه‌حل‌های جهانی منسجم حیاتی خواهد بود.

مقابله با بحران آب‌وهوا تلاشی عظیم است و تجارت می‌تواند و باید در این تلاش عظیم جهانی نقش داشته باشد. تجارت و سرمایه‌گذاری در کنار هم باعث گسترش، توسعه، دسترسی، خدمات و فناوری‌هایی می‌شود که از کاهش تغییرات آب‌وهوا و سازگاری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه حمایت می‌کنند؛ چنین فناوری هایی به دلایل زیادی حیاتی هستند.

برای دستیابی به مقیاس و سرعت اقدامات اقلیمی مورد نیاز، باید از فناوری‌های نوآورانه، سرمایه‌گذاری و استعدادها در سراسر جهان استفاده کنیم. همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که جریان‌های تجارت جهانی، قوانین و سیاست‌های تجاری به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک و از توسعه پایدار در برابر آب‌وهوا حمایت می‌کنند.

جهان در نقطه اوج است و اگر بخواهیم سیستم‌های اقتصادی خنثی، انعطاف‌پذیر و قادر به ارائه توسعه پایدار داشته باشیم نباید زمان را از دست بدهیم.

انتهای پیام
 
منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار سایر رسانه ها