کد مطلب: 22737
  تاریخ انتشار:  1401/12/20 - 11:52


کالیفرنیا همچنان گرفتار توفان زمستانی

سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدار داد بارش‌های سنگینی که از روز گذشته (جمعه) در کالیفرنیا آغاز شده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در بسیاری از مناطق موجب جاری شدن سیل خواهد شد.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا هشدار داد بارش‌های سنگینی که از روز گذشته (جمعه) در کالیفرنیا آغاز شده تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در بسیاری از مناطق موجب جاری شدن سیل خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)،
همراه با پیش‌بینی بارش سنگین و جاری شدن سیل، نگرانی‌ها از رانش زمین، ریزش کوه و به راه افتادن رودی از گل و لای بالا گرفته است.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا به حدود ۴۰ میلیون سکنه کالیفرنیا هشدار داده که خانه‌ها و جان آنها ممکن است در خطر جدی قرار بگیرد.

ایالت کالیفرنیا در کرانه غربی آمریکا یک بار دیگر پذیرای سامانه جوی زمستانی خواهد بود که بنابر پیش‌بینی‌ها توفان‌های خطرناکی به همراه خواهد آورد.

بارش برف و باران سنگین به همراه تندبادهای شدید، خطر پیش‌روی آب در مناطق ساحلی و وقوع سیل در بسیاری از نقاط این ایالت را تا حد خطرناکی بالا برده است به طوری که تقریبا همه ۴۰ میلیون سکنه کالیفرنیا روز جمعه هشدار احتمال بلایای طبیعی و شرایط جوی ویژه دریافت کردند.

این جبهه جدید آخرین سامانه زمستانی از سری توفان‌های سنگینی است که طی چند هفته گذشته همه رکوردهای هواشناسی در کالیفرنیا را جابجا کرده است و در مناطقی با برجا گذاشتن بیش از دو متر برف، کوهستان‌های اغلب خشک این ایالت را سفیدپوش کرده است.

روز جمعه همچنین بارش برف سنگین در ایالت‌های همجوار کالیفرنیا هم گزارش شد به طوری که در نوادا، آیداهو و اورگان بارش بین ۱۵ تا ۲۵ سانتیمتر برف برآورد شده است.

تاکنون دست کم هشت نفر بر اثر سوانح مرتبط با این شرایط جوی ثبت شده و یک نفر دیگر هم مستقیما به علت توفان جان باخته است.

کارشناسان در روز پنجشنبه وضعیت جوی حاکم بر آسمان کالیفرنیا که چند هفته‌ای است چهره این ایالت اغلب آفتابی را زمستانی و برفی کرده، «رودخانه اتمسفری» توصیف کردند.

آنها «رودخانه اتمسفری» را وضعیتی تعریف کردند که در آن حجم بزرگی از بخار آب تجمیع شده در آسمان توسط باد جریانی را شکل می‌دهد که همچون رودخانه در جو جاری می‌شود و می‌تواند موجب باران و برف سنگین شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان