کد مطلب: 22703
  تاریخ انتشار:  1401/12/13 - 11:05


توفان در آمریکا قربانی گرفت

رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام کردند که توفان زمستانی اخیر در ایالات جنوبی و غرب میانه این کشور تا کنون دست‌کم ۱۰ کشته برجای گذاشته است.

رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام کردند که توفان زمستانی اخیر در ایالات جنوبی و غرب میانه این کشور تا کنون دست‌کم ۱۰ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، یک سامانه توفان زمستانی بزرگ از روز جمعه مناطقی از این کشور را هدف قرار داده و شرایط جوی نامساعد و هشداردهنده از جمله وقوع چندین گردباد، بارش برف سنگین و وقوع سیل در مناطق ساحلی را در پی داشته است.

همچنین این شرایط جوی به دنبال وزش بادهای شدید و گردبادهای احتمالی که به خانه ها و ساختمان ها آسیب رساند، هزاران نفر را بدون برق گذاشته و جان دست‌کم ۱۰ نفر را در حوادث مرتبط با توفان در بخش وسیعی از جنوب و غرب میانه گرفته است.

در ایالت تگزاس آمریکا همچنین وقوع چند گردباد، منجر به قطع برق بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این ایالت شده و گزارش‌ها حاکیست که شرایط نامساعد جوی بیش از ۴۶۰ پرواز را در تگزاس لغو کرده است.

علاوه بر این گزارش شده که وزش شدید باد، منجر به واژگونی چند وسیله نقلیه شده است.

بارش سنگین برف بسیاری از مناطق کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند

در این گزارش آمده است که با ادامه بارش برف و هوای سرد در کرانه غربی آمریکا، میلیون‌ها نفر در مناطقی در جنوب کالیفرنیا به علت حجم زیاد برف خانه‌نشین شده‌اند و حتی در «سن برناردینو»، حومه لس‌آنجلس، گارد ملی برای کمک فراخوانده شده است.

میلیون‌ها نفر در این ایالت که معمولا زمستان‌های آفتابی و معتدل دارد، هشدارهای مکرر یخبندان دریافت کرده‌اند. در ده‌ها منطقه دولت‌ کالیفرنیا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌ و همچنان در حال کمک رسانی به مناطقی است که با توفان‌های زمستانی متعدد در یک هفته گذشته روبرو بوده‌اند.

ارتفاع برف در برخی مناطق این منطقه به دو متر رسیده است.

مانند یک هفته گذشته، سرمای بی‌سابقه در کالیفرنیا در حالی به صدر اخبار راه یافته که در کرانه شرقی آمریکا و شهری مانند واشنگتن دی‌سی، روز پنجشنبه دمای بهاری بالای ۲۰ درجه سانتیگراد ثبت شد.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان