کد مطلب: 22666
  تاریخ انتشار:  1401/12/06 - 10:04


لس‌آنجلس پس از ۳۳ سال زیر برف ماند

لس‌آنجلس بعد از حدود ۳۳ سال (۱۹۸۹) با بارش سنگین برف روبرو شده و در ارتفاعات آن بیش از دو متر برف نشسته است.

لس‌آنجلس بعد از حدود ۳۳ سال (۱۹۸۹) با بارش سنگین برف روبرو شده و در ارتفاعات آن بیش از دو متر برف نشسته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، توفان زمستانی که اکنون جنوب کالیفرنیا، منطقه‌ای که به آفتابی بودن و هوای معتدل در زمستان شهرت دارد، را در بر گرفته از عصر پنجشنبه آغاز و روز جمعه شدت گرفت.

سرمای کم سابقه در لس‌آنجلس و حومه آن همزمان با جبهه هوای سردی است که مناطق وسیعی در شمال آمریکا و جنوب کانادا را طی چند روز گذشته در بر گرفته و چندین رکورد جدید دما بر جای گذاشته است.

این شرایط جوی، همزمان با وقوع گرمای کم سابقه در شرق آمریکا و شهری مانند واشنگتن روی می‌دهد که روز پنجشنبه یک روز تابستانی را با دمای ۲۷ درجه سلسیوس (۸۱ درجه فارنهایت) پشت سر گذاشت.

بارش سنگین برف در روز جمعه، پلیس راهنمایی و رانندگی لس‌آنجلس را ناچار کرد که پرترددترین و طولانی‌ترین بزرگراه منطقه را در محدوده ورودی به لس‌آنجلس مسدود کند.

کارشناسان هواشناسی برآورد کرده‌اند که بارش برف در کوهستان‌های شمال و شرق لس‌آنجلس به ۲۴۰ سانتیمتر برسد. خبری خوش برای منابع آب زیرزمینی و رودخانه‌های منطقه اما تصاویری نادر که جمعیت زیر ۳۳ ساله لس‌آنجلس به عمر خود ندیده بود.

سرعت وزش باد نیز در ارتفاعات ۹۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است که متعاقب آن در مناطق ساحلی موجب پیش‌روی آب و سیل‌ خواهد شد.

این وضعیت علاوه بر لس‌آنجلس بر تمامی کرانه غربی آمریکا و جنوب غربی کانادا (استان بریتیش کلمبیا) حاکم شده است.

در شهر "ونچورا" که در شمال لس‌آنجلس واقع شده مقام‌های محلی هشدار و وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و در "سنتا باربارا" که کمی بالاتر از ونچورا است حدود یک متر برف در ارتفاعات به زمین نشسته است.

بارش برف به تنهایی مشکلی نیست که مقام‌های محلی را نگران کرده بله وزش بادهای شدید نگرانی را دو چندان کرده چرا که علاوه بر پایین آوردن میدان دید تا حدود صفر، موجب یخبندان معابر و افت شدید دما خواهد شد.

به همین علت هم حدود ۴۰ میلیون جمعیت ایالت کالیفرنیا هشدار دریافت کرده‌اند در این چند روز تا جای ممکن از تردد غیرضروری اجتناب کنند.

روز پنجشنبه یک گرباد نه چندان قوی به مناطقی در جنوب‌شرقی لس‌آنجلس رسید و موجب سقوط چندین درخت شد.

هواشناسی هشدار داده که گردبادهای کوچک مثل این ممکن است باز هم در مناطق دیگر شکل بگیرد و مشکلاتی برای شهرهای ساحلی این ایالت پدید آورد.

همچنین روز جمعه حدود ۱۰۰۰ پرواز به علت همین شرایط جوی لغو شد. در شمال‌غرب کالیفرنیا نیز مدارس روز پنجشنبه تعطیل بود.

در بخش وسیعی از بقیه مناطق آمریکا هم سرما و یخبندان زندگی روزمره را مختل کرده و مدارس و ادارات به تعطیلی کشانده است.

تندبادها و برف سنگین همچنین با سرنگون کردن درختان و دکل‌های برق موجب شده در این سرمای کم سابقه حدود ۷۰۰ هزار نفر در پنج ایالت بدون برق بمانند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان