کد مطلب: 22612
  تاریخ انتشار:  1401/11/23 - 12:33


۸۰۰۰ ساختمان آسیب‌دیده در زلزله‌ ترکیه باید فورا تخریب شوند

وزارت محیط زیست ترکیه تاکید کرد: حدود ۸۰۰۰ ساختمانی که تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه قرار گرفته اند، باید فورا تخریب شوند.

وزارت محیط زیست ترکیه تاکید کرد: حدود ۸۰۰۰ ساختمانی که تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر روز دوشنبه قرار گرفته اند، باید فورا تخریب شوند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وزارت محیط زیست، شهرسازی و تغییرات اقلیمی ترکیه می گوید که تقریباً ۸۰۰۰ ساختمان در ۱۰ استان این کشور تحت تأثیر زمین لرزه های ویرانگر قرار گرفته اند و باید هر چه زودتر تخریب شوند.

با این حال این وزارتخانه تاکنون توضیحات کارشناسی بیشتری در این خصوص مطرح نکرده است.

همچنین گزارش‌ها حاکیست که دست کم ۶۰۰۰ ساختمان در ترکیه به طور کامل فروریخته و این پرسش را مطرح کرده است که آیا امکان جلوگیری از فاجعه‌ای در این ابعاد وجود داشته است؟

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهوری ترکیه نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفته است که بیش از یک میلیون نفر در اثر این زمین‌لرزه بی‌خانمان و در پناهگاه‌های موقت اسکان داده شده‌اند.

اوکتای در ادامه گفت: هدف اصلی ما این است که با تحویل مسکن دائم به آنها ظرف یک سال اطمینان حاصل کنیم که آنها به زندگی عادی بازگردند و دردهای بازماندگان در اسرع وقت التیام بخشیده شود.

کارشناسان در عین حال خواستار کنترل بیشتر کیفیت در طول ساخت و ساز ساختمان ها برای کاهش خطرات در این منطقه زلزله‌خیز هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان