کد مطلب: 22607
  تاریخ انتشار:  1401/11/20 - 12:45


چرا باید اکوسیستم‌های کوهستانی را جدی بگیریم؟

کوه‌ها میزبان حدود نیمی از نقاط داغ تنوع زیستی در جهان هستند و برای حفاظت از این اکوسیستم‌ها به اقدام فوری نیاز است.

کوه‌ها میزبان حدود نیمی از نقاط داغ تنوع زیستی در جهان هستند و برای حفاظت از این اکوسیستم‌ها به اقدام فوری نیاز است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، پروفسور رابرت مارچانت از دانشگاه یورک کانادا می‌گوید: این زیستگاه‌های بسیار مهم باید در اولویت سیاست‌های تنوع زیستی قرار گیرند.

وی از دولت‌های ملی می‌خواهد تا ضمن رسیدگی به بحران‌های اقلیمی و تنوع‌ زیستی بر روی اکوسیستم‌های کوهستانی نیز تمرکز کنند.

پروفسور مارچانت بیان کرد که سیاست ملی به سادگی با تغییر کاربری زمین، توسعه، رشد جمعیت و تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی بر سیستم‌های کوهستانی جهانی همگام نیست.

سیاست‌های زیست‌محیطی و تجاری به ندرت به هم پیوسته می‌شوند و ما شاهد ادامه تخریب گسترده زمین در زیستگاه‌های کوهستانی هستیم.

همچنین توضیح داد که این موارد شامل چرای کنترل نشده، جنگل‌زدایی یا توسعه بیش از حد می‌شود و بیشتر آن ناشی از سیاست‌های ضعیف و تغییر قوانین است.

اگرچه اکوسیستم‌های کوهستانی به ویژه در برابر تغییرات آب‌وهوایی و توسعه انسانی آسیب‌پذیر هستند اما توجه و سرمایه‌گذاری لازم را از سوی دولت‌های خود دریافت نمی‌کنند.

پروفسور مارچانت از کشورها می‌خواهد که در فعالیت‌های بازسازی اکوسیستم کوهستانی سرمایه‌گذاری بیشتری کنند و سیاست‌های موثر تغییر آب‌وهوا را توسعه دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی