کد مطلب: 22560
  تاریخ انتشار:  1401/11/06 - 10:31


امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و سازمان منابع طبیعی

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور حفظ ، توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها امضاء شد.

تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به منظور حفظ ، توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها امضاء شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل کاشت درخت و حفظ درخت به عرف عمومی و فرهنگ عمومی و تکالیف و وظایف مندرج در قانون هوای پاک و لزوم اشاعه نهضتی فراگیر برای حفظ منابع طبیعی و بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی، شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این موضوع  تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشورامضا شد.

اهداف این تفاهمنامه عبارتست از گسترش فرهنگ حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق شهری و روستایی کشور، استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی در راستای حفاظت و بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی و افزایش سرانه فضای سبز شهرها و روستاها، ایجاد اشتغال مولد و افزایش بهره‌وری از منابع آب‌وخاک در اراضی در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف افزایش تولید محصولات باغی.

کمک به جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و گسترش بی‌رویه شهرها و روستاها، مقابله با کانون‌های بحرانی بیابان‌زایی و پدیده گرد و غبار با ایجاد و گسترش فضای سبز، کمک به کاهش آلودگی هوا و ایجاد محیط زیست بهینه شهری و روستایی و حمایت از شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای توسعه فضای سبز در محدوده و حریم شهرها و روستاها در پروژه های مشارکتی سایر اهداف این تفاهمنامه است.

زمینه‌های همکاری دو طرف در اجرای مفاد این تفاهم نامه عبارتست از: برنامه‌ریزی مشترک در جهت اجرای طرح‌های گسترش فضای سبز در کشور، ایجاد زمینه‌های تبادل تجربیات و دانش فنی جهت افزایش بهره‌وری منابع در نگهداری و توسعه فضای سبز شهرها و روستاها.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ این تفاهمنامه با تاکید بر همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در اجرا و تحقق اهداف پویش ملی "ایران سرسبز- ایران قوی" از طریق فراهم کردن مشارکت موثر شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در این طرح به امضای عباسعلی نوبخت - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور-  و مهدی سلیمی - رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور - رسید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط زیست شهری