کد مطلب: 22512
  تاریخ انتشار:  1401/10/26 - 10:14


برف و سرمای شدید در افغانستان تلفات جدی برجا گذاشت

اوایل این ماه سازمان ملل متحد هشدار داده بود که زمستان سخت در افغانستان شرایط زندگی را برای جمعیت قابل توجهی از مردم این کشور سخت‌تر خواهد کرد.

موج سرمای شدید در افغانستان تلفات انسانی، نابودی دام‌ها و همچنان خسارات مالی برجا گذاشته و اداره هواشناسی افغانستان پیش‌بینی کرده است که موج سرما تا آخر هفته در این کشور ادامه خواهد شد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سردی هوا در شهر کابل تا منفی ۱۸ درجه رسیده و به گفته اداره هواشناسی، دمای هوا در گذرگاه سالنگ تا منفی ۳۲ درجه رسیده است که سردتر از زمستان‌های گذشته است.

در تازه‌ترین گزارش به نقل از خبرگزاری دولتی باختر، در ولایت بادغیس در غرب کشور پنج نفر در اثر سرما جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین در روزهای اخیر برخی راه‌های مواصلاتی مهم در اثر بارش سنگین برف مسدود شده است. تصاویری از ولایت سرپل در شمال منتشر شده که نشان می‌دهد ده‌ها راس دام یخ زده‌اند و این در حالیست که در افغانستان، بارش برف همواره خبر خوش برای کشاورزان و دامداران بوده است.

در همین حال نهادهای امدادرسان می‌گویند که برودت هوا، شرایط زندگی میلیون‌ها نفری را که در شرایط ناگوار اقتصادی بسر می‌برند و خانواده‌هایی‌ که در اردوگاه‌های آوارگان داخلی زندگی می‌کنند را سخت و کشنده کرده است.

اوایل این ماه سازمان ملل متحد هشدار داده بود که زمستان سخت در افغانستان شرایط زندگی را برای جمعیت قابل توجهی از مردم این کشور سخت‌تر خواهد کرد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل در عین حال نسبت به وخامت بحران انسانی در افغانستان هشدار داده و آن را «بدترین فاجعه انسانی کنونی در روی زمین» خوانده است.

 کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که اگر هوا در زمستان امسال آنچنان که پیش‌بینی شده بد باشد، میلیون‌ها نفر از جمله کودکان احتمالا با گرسنگی حاد مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان