کد مطلب: 22510
  تاریخ انتشار:  1401/10/25 - 17:40


غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برف و سرما

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از غذارسانی به حیات وحش توسط محیطبانان در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برودت هوا و بارش برف خبر داد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از غذارسانی به حیات وحش توسط محیطبانان در مناطق چهارگانه محیط زیست همزمان با برودت هوا و بارش برف خبر داد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، جمشید محبت خانی با با اشاره به تلاش شبانه‌روزی محیطبانان در شرایط کاهش دمای هوا و بارش برف برای تامین غذای حیات وحش اظهارکرد: آن چیزی که الان محیطبانان ما بیش از همه با آن درگیر هستند غذارسانی به حیات وحش در مناطق چهارگانه محیط زیست است. با توجه به برودت هوا و پوشش برفی که مناطق مختلف را در بر گرفته است، اگر غذارسانی به حیات وحش انجام نشود، از مناطق خود خارج می‌شوند و به سمت مناطق مسکونی حرکت می کنند که این موضوع می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد.

وی افزود: در این راستا محیطبانان نقاطی را در مناطق حفاظت شده انتخاب می‌کنند و علوفه‌هایی که از قبل خریداری و نگهداری شده را در این نقاط توزیع می‌کنند اما به دلیل برودت شدید هوا و بارش سنگین برف در برخی از استان‌های کشور، این امکان وجود دارد که غذای توزیع شده به‌طور کامل کفاف حیات وحش را ندهد و گونه‌هایی از آن به مناطق مسکونی نزدیک شوند.

محبت خانی در ادامه گفت: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین اتفاقی، مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیطبانی از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا مانع از آسیب به گونه‌های حیات وحش از طریق شکار غیرمجاز شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه چنانچه مردم تمایل دارند که برای تغذیه حیات وحش در این شرایط کمک کنند، لازم است با محیطبانان منطقه هماهنگی لازم را به عمل آورند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد به بهانه جمع‌آوری کمک برای تغذیه حیات وحش مشغول سوءاستفاده هستند و با روش‌هایی مانند اعلام شماره کارت در فضای مجازی و... از احساسات پاک مردم در جهت منافع شخصی خود بهره‌برداری می‌کنند بنابراین مردم اگر می خواهند کمک کنند حتما این کار را از طریق صندوق ملی محیط زیست یا خود محیطبانان انجام دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار حیات وحش و آبزیان