کد مطلب: 22463
  تاریخ انتشار:  1401/10/16 - 11:26


خسارات شدید سیل و توفان در شمال کالیفرنیا

توفان زمستانی قدرتمندی که شمال کالیفرنیا را با بادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا درنوردیده، روز گذشته (پنج‌شنبه) منجر به خاموشی گسترده در منازل و مغازه‌های سراسر این منطقه شده است.

توفان زمستانی قدرتمندی که شمال کالیفرنیا را با بادهای شدید و باران‌های سیل‌آسا درنوردیده، روز گذشته (پنج‌شنبه) منجر به خاموشی گسترده در منازل و مغازه‌های سراسر این منطقه شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، توفان و کولاک شدید که از هفته گذشته زندگی عادی مردم را در بسیاری از مناطق ایالات متحده مختل کرده، روز گذشته در شمال کالیفرنیا ادامه یافته و علاوه بر قطعی گسترده برق، موجب واژگونی درختان شده که در یکی از این حوادث، سقوط یک درخت منجر به مرگ یک کودک خردسال شده است.

همچنین تعداد زیادی از خانه ها و مغازه‌ها در امتداد ساحلی در منطقه "سانتا کروز" گرفتار سیل شدید شده‌اند.

اگرچه تاکنون بخش عمده توفان در این منطقه سپری شده اما باران های پراکنده و رعد و برق های احتمالی در مسیر حاشیه شمالی این ایالت ادامه خواهد داشت، چراکه همچنان یک جریان جوی همراه با ستونی از بخار آب نیمه گرمسیری در سطوح پایینی و میانی جو به سمت نواحی شرقی در حرکت است.

بنابر گزارش به‌روز شده "لس‌آنجلس تایمز"، پیش بینی‌های هواشناسی احتمال وقوع سیل ناشی از شکل‌گیری امواج عظیم در امتداد ساحل و مناطق داخل خشکی را به دنبال داشته که منجر به بالا آمدن سطح آب در امتداد نهرها و رودخانه‌ها خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که توفان‌های دیگری در آخر هفته و هفته آینده در منطقه رخ دهد و با باد و بارندگی شدید و گسترده همراه باشد.

توفان زمستانی و کم سابقه در آمریکای شمالی طی روزهای گذشته که همزمان با جشن کریسمس مناطقی از کانادا و آمریکا را دربرگرفت، باعث قطع سراسری برق، سرگردانی انبوه مسافران در فرودگاه‌ها و محبوس شدن ساکنان در منازل خود شد. همچنین حوادث مرتبط با این سرمای بسیار گزنده و برف و بوران شدید علاوه بر مختل کردن جریان عادی زندگی، تاکنون جان دست‌کم ۶۰ نفر را در ایالات مختلف گرفته است.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان