کد مطلب: 22340
  تاریخ انتشار:  1401/09/16 - 12:33


جهان از مسیر خود برای مهار گرمایش اقلیم منحرف شده است

پس از یک سال وقوع بلایای آب و هوایی، جهان از مسیر خود برای مهار گرمایش اقلیم منحرف شده است.

پس از یک سال وقوع بلایای آب و هوایی، جهان از مسیر خود برای مهار گرمایش اقلیم منحرف شده است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وقوع سیل‌های فاجعه ‌بار، خشکسالی‌های شدید و موج‌ گرمای بی‌سابقه در سال جاری نشان داد که هشدارهای تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند و این آغاز راه است.

سال جاری پیشرفت‌های مهمی در حوزه آب و هوایی حاصل شده که میتوان به تصویب قوانین جدید به‌ ویژه در ایالات متحده و اروپا و همچنین توافق بدست آمده در مذاکرات آب‌ و هوایی سازمان ملل برای کمک به کشورهای آسیب ‌پذیر به منظور مقابله با هجوم فزاینده تاثیرات مخرب اقلیمی اشاره کرد.

اما به نظر میرسد هدف حفظ گرمایش زمین در محدوده ۱.۵ درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن به طور فزاینده‌ای در معرض خطر قرار دارد چرا که انتشار دی اکسید کربن ناشی از سوخت‌های فسیلی که عامل اصلی گرمایش جهانی است، در مسیر رسیدن به بالاترین میزان است.

"آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد در ماه نوامبر در نشست اقلیمی این سازمان در مصر به رهبران جهان هشدار داد که بشریت با یک انتخاب جدی بین همکاری در نبرد علیه گرمایش جهانی یا خودکشی دسته جمعی روبروست.

امسال کارشناسان علوم اقلیمی سازمان ملل متحد قوی ترین هشدار خود را درباره خطراتی که مردم و کره زمین با آن روبرو هستند صادر کردند.

موج گرمای بی سابقه به محصولات کشاورزی از چین تا اروپا آسیب زد، در حالیکه خشکسالی میلیون‌ها نفر را در شاخ آفریقا به مرز گرسنگی رساند. همچنین سیل‌های ناشی از تغییرات آب و هوایی پاکستان را فرا گرفت، زندگی ۳۳ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و حدود ۳۰ میلیارد دلار خسارات اقتصادی به بار آورد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان