کد مطلب: 22288
  تاریخ انتشار:  1401/09/03 - 14:23


سیستم پایش تصویری هوشمند منطقه حفاظت شده دنا افتتاح شد

سیستم پایش تصویری هوشمند مناطق حفاظت شده دنا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسید.

سیستم پایش تصویری هوشمند مناطق حفاظت شده دنا با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست ظهر روز پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در مراسم افتتاح این سیستم گفت: شعار ما طی امسال «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ای جامع سیستم های پایشی در مناطق حفاظت شده و تحت پوشش استان کهگیلویه و بویراحمد بخصوص کل محدوده منطقه حفاظت شده دنا را تحت پوشش قرار می دهیم.

سلاجقه اظهار کرد: از ظرفیت پرنده ای و پهپادی هم برای کنترل و پایش مناطق حفاظت شده کشور بخصوص برای آتش سوزی ها استفاده خواهیم کرد.

همچنین اسلام جاودان خرد، مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: پیش از این پایش مناطق حفاظت شده و تحت پوشش دوستان به صورت حضوری و فیزیکی انجام می شد چه در صورت تامین اعتبار می توانیم همه مناطق استان را بصورت هوشمند پایش کنیم.

وی افزود: برای اجرای کامل سیستم پایش تصویری هوشمند مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

جاودان خرد با بیان اینکه بیش از ۳۱۲ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد است، اظهار کرد: طبق استاندارد باید به ازای هر ۱۰۰۰ هکتار یک محیط بان داشته باشیم اما هم اکنون هر ۵۰۰۰ هکتار توسط یک محیط بان حفاظت می شود که با کمبود نیرو مواجهیم.

انتهای پیام


به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط طبیعی