کد مطلب: 22256
  تاریخ انتشار:  1401/08/25 - 13:02


حرکت رو به جلو برای جهان دشوار شده است؟

لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور گفت که کشورهای سراسر جهان باید به‌طور جمعی اقدام کنند زیرا تغییرات آب‌وهوایی تهدیدی بلندمدت برای امنیت غذا و انرژی است.

لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور گفت که کشورهای سراسر جهان باید به‌طور جمعی اقدام کنند زیرا تغییرات آب‌وهوایی تهدیدی بلندمدت برای امنیت غذا و انرژی است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، وی خطاب به رهبران جهان در آغاز اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی، اعلام کرد که سنگاپور به‌طور سیستماتیک در حال تلاش برای رسیدن به هدف خالص خود تا سال ۲۰۵۰ است.

لی هسین لونگ اظهار کرد: ما مالیات کربن را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهیم و یک راهبرد ملی برای سبز کردن بخش برق خود اجرا خواهیم کرد. وی بیان کرد که شیوع موج‌های جدید کووید-۱۹ در سراسر جهان و جنگ مداوم روسیه و اوکراین ناامنی غذایی و انرژی جهانی را تشدید کرده است.

وی بر نیاز به تقویت سیستم تجاری چند جانبه مبتنی بر قوانین که برای اطمینان از دسترسی بدون مانع همه کشورها به انرژی، مواد غذایی و کالاهای کشاورزی، به ویژه در زمان بحران، تاکید کرد.

جوکو ویدودو، رئیس‌جمهور اندونزی در سخنرانی افتتاحیه خود در این اجلاس گفت که جهان با بحران‌های متعدد، «چالش‌های فوق‌العاده‌ای» را تجربه می‌کند؛ همه‌گیری کووید-۱۹ هنوز به پایان نرسیده است، رقابت‌ها همچنان تشدید می‌شوند و جنگ‌ها رخ می‌دهند. تاثیر این بحران‌های مختلف بر امنیت غذایی، انرژی و مالی در جهان به ویژه کشورهای در حال توسعه احساس می‌شود.

گروه ۲۰ که شامل کشورهایی از فرانسه تا عربستان سعودی، ژاپن و استرالیاست، بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی، ۷۵ درصد تجارت بین‌المللی و ۶۰ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

ویدودو گفت: همه باید مسئول باشیم و مسئول بودن به این معنی است که ما باید جنگ را پایان دهیم. اگر جنگ به پایان نرسد، حرکت رو به جلو برای جهان دشوار خواهد بود. اگر جنگ تمام نشود، مسئولیت آینده نسل کنونی و نسل‌های آینده برای ما دشوار خواهد بود.

گرچه ویدودو در سخنرانی خود از روسیه به‌طور مشخص نامی نبرد اما ویدودو از این گروه خواست که اجازه ندهد جنگ سرد دیگری بین قدرت‌های بزرگ جهان رخ دهد.

وی افزود که اعضای گروه ۲۰ نباید اجازه دهند جهان وارد جنگ سرد دیگری شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان