کد مطلب: 22252
  تاریخ انتشار:  1401/08/24 - 15:07


دشواریِ برقراری عدالت اقلیمی با افزایش جمعیت جهان

سازمان ملل متحد اعلام کرد: با عبور جمعیت جهان از هشت میلیارد نفر برقراری عدالت اقلیمی سخت تر می شود.

سازمان ملل متحد اعلام کرد: با عبور جمعیت جهان از هشت میلیارد نفر برقراری عدالت اقلیمی سخت تر می شود.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، سازمان ملل متحد با اعلام اینکه جمعیت جهان امروز (سه شنبه) از مرز هشت میلیارد نفر گذشت، هشدار داد: مناطقی که در حال حاضر به دلیل تغییرات آب و هوایی با کمبود منابع روبرو هستند با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

مدیر جمعیت و پایداری مرکز تنوع زیستی گفت: هر فرد به سوخت، چوب، آب و مکانی برای زندگی نیاز دارد.

کارشناسان بر این باورند که فشار منابع به ‌ویژه در کشورهای آفریقایی که انتظار می‌رود جمعیت آن‌ها رشد قابل توجهی داشته باشد، وحشتناک خواهد بود. همچنین این کشورها از جمله کشورهایی هستند که از آسیب پذیرترین‌ها در برابر تاثیرات آب و هوایی هستند و بیشترین نیاز را به تامین مالی اقلیمی دارند.

بر اساس گزارش موسسه اقتصاد و صلح، پیش بینی می‌شود در کشورهای جنوب صحرای آفریقا جایی که حدود ۷۳۸ میلیون نفر در حال حاضر بدون دسترسی به منابع غذایی کافی زندگی می کنند، جمعیت تا اواسط قرن ۹۵ درصد افزایش پیدا میکند. این اندیشکده در گزارش اکتبر خود هشدار داد که بخش عظیمی از جنوب صحرای آفریقا تا اواسط قرن ناپایدار خواهد بود.

"جان ویلموت"، مدیر بخش جمعیت سازمان ملل گفت: رسیدن به رقم هشت میلیارد نفر نشانه ای از موفقیت انسان است اما در عین حال هم خطر بزرگی برای آینده محسوب می شود.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار محیط انسانی