کد مطلب: 22251
  تاریخ انتشار:  1401/08/24 - 14:32


پیشرفت اندک جهان در مدیریت ضایعات مواد غذایی

جهان در زمینه مدیریت ضایعات مواد غذایی که یک مشکل بزرگ اقلیمی است، پیشرفت اندکی داشته است.

جهان در زمینه مدیریت ضایعات مواد غذایی که یک مشکل بزرگ اقلیمی است، پیشرفت اندکی داشته است.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، هر سال حدود ۹۳۱ میلیون تن ماده غذایی در جهان دور ریخته می‌شود که بیشتر آن‌ها روانه محل‌های دفن زباله شده و در آنجا تجزیه می‌شوند و حدود یک دهم گازهای افزایش دهنده دما در جهان را تولید می‌کنند.

این یک چالش بزرگ برای کشورهایی است که در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل موسوم به COP۲۷ در مصر در حال مذاکره برای مقابله با گرمایش جهانی هستند. به گفته مقامات سازمان ملل، سازمان‌های نظارتی و دولت‌هایی که خبرگزاری رویترز با آنها مصاحبه کرده، کشورهای سراسر جهان در سال ۲۰۱۵ متعهد شدند که ضایعات مواد غذایی را تا سال ۲۰۳۰ به نصف کاهش دهند اما تعداد کمی از آنها در مسیر تحقق این هدف قرار دارند.

سرپرست تیم ضایعات مواد غذایی در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد گفت: هشت سال گذشته و ما به این هدف نزدیک نیستیم. به عنوان مثال، در میان پنج کشوری که بیشترین سرانه دورریز مواد غذایی را دارند، حداقل سه کشور ایالات متحده، استرالیا و نیوزیلند ضایعات مواد غذایی خود را از سال ۲۰۱۵ افزایش داده‌اند.

این مشکل به کشورهای ثروتمند نیز محدود نمی‌شود. مطالعه سازمان ملل که سال گذشته انجام گرفت، نشان داد بین ضایعات مواد غذایی خانگی و تولید ناخالص داخلی ارتباط ناچیزی وجود دارد که نشان می‌دهد امکان بهبود در بیشتر کشورها وجود دارد.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان