کد مطلب: 22222
  تاریخ انتشار:  1401/08/18 - 16:54


امضای تفاهمنامه میان منابع طبیعی و آموزش و پرورش تهران برای اصلاح فرهنگ زیست‌محیطی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از انعقاد تفاهمنامه مشترک فیمابین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبرداد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از انعقاد تفاهمنامه مشترک فیمابین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبرداد.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)
، رضا بیانی گفت: رشد فزاینده جمعیت، ماشینی شدن زندگی در سال‌های اخیر بشررا از بهره‌گیری صحیح از منابع طبیعی غافل کرده است.

وی افزود:  شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن به عنوان بستر توسعه پایدار امروزه موضوع مورد توجه جهانی و یکی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، از این رو باید با طراحی و تدوین برنامه‌های متناسب آموزشی و ترتیبی و همکاری و هماهنگی با دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط و تلاش و کوشش در اجرای بهینه آن‌ها به این مهم دست یافت.

بیانی در پایان گفت: در این تفاهمنامه استفاده از ظرفیت‌های مشترک برای شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن به عنوان بستر فعالیت اقتصادی و اجتماعی همچنین تعیین سودمندی منابع طبیعی برای اقشار مردم با تقویت حس مشترک پذیری و طبیعت دوستی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان آن مورد توجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران این تفاهم‌نامه فیمابین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با نمایندگی رضا بیانی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با نمایندگی  مسعود بهرامی منعقد شد.

 تعیین عملکردهای سودمند عناصر زیست‌محیطی از جمله منابع طبیعی برای خدمت به انسان بین دانش آموزان، اولیای آنان و فرهنگیان، توسعه و اصلاح فرهنگ زیست‌محیطی بین دانش‌آموزان و بالطبع در بین خانواده‌ه، هماهنگی و همکاری برای تحقق اهداف هردو اداره کل، ترویج شیوه‌های حفاظت احیا توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی در بین معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان، تقویت حس مسئولیت و مشارکت‌پذیری دانش آموزان، فرهنگیان و  اولیا در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی به عنوان مواهب الهی و ایجاد نهضت فراگیر حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در عرصه ها و محیط زندگی با  اشاعه ترویج فرهنگ منابع طبیعی در کشور اهداف انعقاد این تفاهمنامه هستند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار منابع طبیعی و آب